ABY fjusker med en gang den når 1 bar ?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Koblet opp turbotrykks målern på s2en i dag, og finner da ut at fjuskinge skjer med en gang den treffer 1 bar. Alt opptil 1bar så går den heilt reint, Treffer nett som ei sperre, at den bare ligge og "burpe" og hakker som en coil er dårlig.

Med dårlige coiler, burde den ikkje fjuske under belasting ganske så konstant da? Kan også nemne at eg har fått kommentarer på litt svart røyk av bilen under pådrag.

Bilen har MTM 303 chip, 3bar mapsensor og er ellers orginal. Har til nå skiftet LMM, plugger, coil stavene, montert på plass at org luft filter boks og byttet bensinfilter. Tfsi coiler kommer i morgen og vil bli montert da, men syns ikkje det liggner heilt på coil feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkt med andre plugger ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta til helt ny bosch fd5por plugger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok og redigerte første innleget litt bedre, kjekere og sitte på pc og skrive.

Heisann!

Koblet opp turbotrykks målern på s2en i dag, og finner da ut at fjuskinge skjer med en gang den treffer 1 bar. Alt opptil 1bar så går den heilt reint, Treffer nett som ei sperre, at den bare ligge og "burpe" og hakker som en coil er dårlig.

Med dårlige coiler, burde den ikkje fjuske under belasting ganske så konstant da? Kan også nemne at eg har fått kommentarer på litt svart røyk av bilen under pådrag.

Bilen har MTM 303 chip, 3bar mapsensor og er ellers orginal. Har til nå skiftet LMM, plugger, coil stavene, montert på plass at org luft filter boks og byttet bensinfilter. Tfsi coiler kommer i morgen og vil bli montert da, men syns ikkje det liggner heilt på coil feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan være coilene dine ja:)

Prøv nye i marra du så ordner det seg nok:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk coilproblem ja. Min RS2 oppførte seg på samme måten, kom seg med nye TFSI coiler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter spent og vente på coiler her nå ja :)

Men fekk forbedret motoren en god del i går! Alt av slangeklemmer rundt PCV ventilen var løs heile gjengen, men vurdere og rive alt fra kvarandre og rengjøre dette i dag. Og nå mens eg skriver dette fekk eg melding om at pakken er ankommet, kommer med en update seinare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coiler gjor susen! Nå lader den 1,3-1,4 bar og går klokke reint! [emoji4]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor bestilte du ifra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte ebay coil kit etter tips ifra en. Han hadde dette på sine 2 rs2'er. Fungere supert sålangt [emoji4]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt det løste seg for deg med nye coiler:)

Vet ikke hvor/ hvem du handla fra på ebay men jemo-motorsport selger coiler og elnett:)

Jeg har solgt ca 60-70 coiler og masse elnette for den karen, ting har virka knirkefritt:)

Jeg bruker også coiler fra han på s2 banebilen min:)

jemo-motorsport.de

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kjekt når ting ordner seg! [emoji4]

Er Jemo eg kjøpte dem av også :) virker som ganske grei kvalitet, ingenting negativt og kommentere. Også en svært hygglig kar han ifra jemo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid kjekt når det ordner seg ja:)

Det er koselig og høre, jeg kjenner han privat også så skal bringe det videre til han jeg at folk er fornøyd:)

Han sposer meg på s2`en så med tiden kan det hende jeg får opp ett lager til norge med coiler og elnett for rask levering til oss :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.