#1 Skrevet Juli 13, 2015 Dama har en Audi a4 b7 2,0 tdiq med motor bpw. For ca 1 år siden røyk bolten mellom ballanse akselen og oljepumpa på bilen i 120km/h så det tok litt tid før hun fikk stoppet. turbon ble byttet og ny ballanseaksel og splint ble montert og alt virka ok. Bilen bruker nesten ikke olje. problemet merket jeg i dag som bilen sto på tomgang i 20 min ca for når jeg kjørte da så røyk det mye blått ut fra eksosen. dette varte bare til jeg hadde fått blåst ut olja fra eksosen(ca 20 sek) så var alt ok igjen. Den ryker ikke ved vanlig kjøring eller ved korte stopp men ved lange stopp som ved kø kjøring for eksempel. jeg tenker ventil tettninger eller stempelringer men hva er mest sannsynlig? ventil tettninger er jo fort gjort og bytte men er det stempelringene er det fort litt mere jobb. Noen som har formening om hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2015 ingen som har noen formening om hvordan jeg kan finne ut om det er tettinger eller ringer som er slitne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 1, 2015 Tett veivhusventilasjon? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 1, 2015 Tror ikke det. Tar jeg av olje påfyllingslokket blåser det opp ganske mye der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 1, 2015 Høres jo ut som ett turboproblem.. Men ser du skriver at den er byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 1, 2015 turbon er ny og den bruker ikke olje I det hele tatt. ryker I 1sek når man starter bilen etter den har stått litt stille så innbiller meg at det er ventiltetningen som ikke holder helt tett og slipper gjennom en drape når det ikke er trykk inne I syllynderen. kan sef være stempelringer også så er kjedelig og byte ventiltettninger så er det stempelringer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2015 Kan det ikke være dyser og uforbrent diesel.... altså ryke blågrått 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...