#1 Skrevet Juli 16, 2015 hei har en audi a4 b7 2.0tdi med noe kluss med AC... har vært på AC service for å fylle på gass og sjekking om det finnes lekkasje, noe det ikke var. men har fortsatt ingen effekt av AC... er det pumpen/kompressoren som er død eller? hører ingen forskjell i motorrom når jeg slår av og på AC, ser bare at ei vifte framme i radiatoren slår seg på og av når jeg trykker... noen som har peiling på hva det kan være? :confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 16, 2015 Få lest ut feilkoder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 16, 2015 Det kan være mange ting. Kjør en diagnose, så finner du nok ut av dette. Forøvrig hadde jeg akkurat det samme på min Touareg. Etter service virket ikke ac lenger. Kjørte diagnose og fant en feilmelding på for lite gass/trykk. Slettet denne, siden jeg visste at det var riktig mengde olje/gass etter service. Da virket alt som det skulle igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2015 kan meddele at diagnose via vagcom er tatt uten noe resultat... må vel være noe mekanisk da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2015 jeg hadde mye av det samme problemet på min bil der var det for stort mellomrom på clutchen til kompressoren. målte den til 1.2mm når det skal være 0.4 (dette er dog ikke en vag bil) du kan sjekke denne med bladsøker om du kommer til. alternativt skru på AC å bruke bakenden på et kosteskaft eller noe å trykke på utsiden av cluthen. om clutchen da slår inn så er gapet for stort og må reshimses alternativt bytte hele clutchen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 19, 2015 jeg hadde mye av det samme problemet på min bil der var det for stort mellomrom på clutchen til kompressoren. målte den til 1.2mm når det skal være 0.4 (dette er dog ikke en vag bil) du kan sjekke denne med bladsøker om du kommer til. alternativt skru på AC å bruke bakenden på et kosteskaft eller noe å trykke på utsiden av cluthen. om clutchen da slår inn så er gapet for stort og må reshimses alternativt bytte hele clutchen hvordan ser denne clutchen ut? er det der hjulet og multireimen går rundt så tør ikke jeg å begynne å røre der med motor igang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 19, 2015 reimhjulet bare sitter på et lager. clutchen er denne plata på utsiden som legger seg inntil når en elektromagnet aktiveres om avstanden blir for stor så er det ikke nok kraft i magneten til å dra inntil cluthcen her er en video jeg fant fort å gæli 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 19, 2015 reimhjulet bare sitter på et lager. clutchen er denne plata på utsiden som legger seg inntil når en elektromagnet aktiveres om avstanden blir for stor så er det ikke nok kraft i magneten til å dra inntil cluthcen her er en video jeg fant fort å gæli okei så hvis ikke den der clutchen funker så går ikke den ytterste delen rundt ilag med resten av hjulet og reimen? hvis denne går rundt, er det selve pumpen som er defekt da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 19, 2015 nei. omvent hele ruklet må gå om pumpa skal funke. står clutchen stille så går heller ikke pumpa. og da blir det dårlig med kulde i bilen alt dette er forklart i videoen jeg linka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...