Anbefalte innlegg

hei

 

har en audi a4 b7 2.0tdi med noe kluss med AC...

 

har vært på AC service for å fylle på gass og sjekking om det finnes lekkasje, noe det ikke var. men har fortsatt ingen effekt av AC... er det pumpen/kompressoren som er død eller? hører ingen forskjell i motorrom når jeg slår av og på AC, ser bare at ei vifte framme i radiatoren slår seg på og av når jeg trykker... noen som har peiling på hva det kan være? :):confused::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få lest ut feilkoder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være mange ting.

Kjør en diagnose, så finner du nok ut av dette.

Forøvrig hadde jeg akkurat det samme på min Touareg.

Etter service virket ikke ac lenger.

Kjørte diagnose og fant en feilmelding på for lite gass/trykk.

Slettet denne, siden jeg visste at det var riktig mengde olje/gass etter service.

Da virket alt som det skulle igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan meddele at diagnose via vagcom er tatt uten noe resultat... må vel være noe mekanisk da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde mye av det samme problemet på min bil

 

der var det for stort mellomrom på clutchen til kompressoren. målte den til 1.2mm når det skal være 0.4 (dette er dog ikke en vag bil)

 

du kan sjekke denne med bladsøker om du kommer til. alternativt skru på AC å bruke bakenden på et kosteskaft eller noe å trykke på utsiden av cluthen.

 

om clutchen da slår inn så er gapet for stort og må reshimses

 

alternativt bytte hele clutchen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde mye av det samme problemet på min bil

 

der var det for stort mellomrom på clutchen til kompressoren. målte den til 1.2mm når det skal være 0.4 (dette er dog ikke en vag bil)

 

du kan sjekke denne med bladsøker om du kommer til. alternativt skru på AC å bruke bakenden på et kosteskaft eller noe å trykke på utsiden av cluthen.

 

om clutchen da slår inn så er gapet for stort og må reshimses

 

alternativt bytte hele clutchen

 

hvordan ser denne clutchen ut? er det der hjulet og multireimen går rundt så tør ikke jeg å begynne å røre der med motor igang :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

reimhjulet bare sitter på et lager. clutchen er denne plata på utsiden som legger seg inntil når en elektromagnet aktiveres

 

om avstanden blir for stor så er det ikke nok kraft i magneten til å dra inntil cluthcen

 

her er en video jeg fant fort å gæli

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

reimhjulet bare sitter på et lager. clutchen er denne plata på utsiden som legger seg inntil når en elektromagnet aktiveres

 

om avstanden blir for stor så er det ikke nok kraft i magneten til å dra inntil cluthcen

 

her er en video jeg fant fort å gæli

 

okei så hvis ikke den der clutchen funker så går ikke den ytterste delen rundt ilag med resten av hjulet og reimen? hvis denne går rundt, er det selve pumpen som er defekt da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei. omvent

 

 

hele ruklet må gå om pumpa skal funke. står clutchen stille så går heller ikke pumpa. og da blir det dårlig med kulde i bilen

 

alt dette er forklart i videoen jeg linka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.