Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Audi A4 B8 (2010 mod) som har treverks-lister til interiør. Jeg vil gjerne ha lakket disse. Er det mulig å fjerne disse listene for så å lakke dem, eller er det mulig å lakke dem inne i bilen? Eventuelt er det mulig å få tak i nye lister?

Tenker selvfølgelig på listene som er rundt inne i bilen, over hanskerommet, rundt girstanga, på dørene osv osv...

Noen som har erfaring?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan foliere, lakke, plastidippe, rubberspraye eller hva du måtte ønske, men tror ikke det vil være en smart idé å gjøre dette i bilen. Du kan kjøpe nye lister i alu, pianolakk, carbon osv.

Tror det er den rundt midtkonsollen som er vanskelig å fjerne, man må demontere voldsomt for å komme til alle skruene. På dørene og på dashbord passasjerside sitter de bare klipset fast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som over.

Er du rå på foliering (eller eventuelt fornøyd nok med 99% resultat) så kan du foliere dem i valgfri farge uten å demontere, men det blir best resultat om du tar de ut. Gjorde samme type jobb nylig på en Volvo V50 for en bilforhandler her, den var umulig å få solgt med "kryssfiner-interiør". Så den ble omfoliert til børstet stål look.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Er det noen som har gjort dette før med å fjerne interiør-listene? Hvor får jeg eventuelt kjøpt nye, hvis jeg ikke lakker de gamle...? Har sett endel på bilder, og ser ut for at man må ut med hele midtkonsollen for å fjerne listene rundt gir/nav. Mye styr for lite, men må man må man :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du kanskje finner komplette sett på ebay, med alle listene i en annen farge. Det er ikke nødvendigvis kjempebillig da.. :)

Ellers får du det alltids på Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Møller disse listene ekstremt dyre. Vi har selv foliert våre egne lister i vår B8.

Vi valgte å ikke demontere de og resultatet ble deretter. Anbefaler på det sterkeste å demontere lister uansett om du velger å foliere eller lakkere listene.

Det er et firma i Østfold mener jeg, som har div saker og slips til bilene våre. Jeg husker bare ikke navnet på det nå.

De lager disse selv og er rimelige. Passformen er det ikke noe å si på.

Sjekker opp hva firmaet het og redigerer innlegget :)

- - - - -

Maxam-tuning.com

Ligger på Grålum/Sarpsborg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Er det ingen som har erfaring med å demontere listene rundt giret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem solved. Kjøpte bil uten opptenningsved til interiør ;) Børsta stål som gjelder nå!! Men takker for svar igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.