#1 Skrevet Juli 24, 2015 Har fått problem med at ladelampa på bilen plutselig blinker av og til. Har sett over koblinger/ledninger, men ikke funnet noe som er løst. Har prøvd å lest meg opp litt på nett, og forstår det slik at det skal byttet en form for kobling/frihjul på dynamo og ac kompressor på rundt 150k. Min bil har gått ca 145k, så om det ikke er dette som er problemet nå, så må det vel byttes snart uansett? Verserer mange forskjellige navn og forklaringer og lurer derfor på om det er noen her inne som har gjort dette og vet hva jeg trenger av deler. på forhånd takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2015 Er ikke gates koblinger på 1.9 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2015 Er ikke gates koblinger på 1.9 betyr det at det ikke skal byttes noe på dynamo/ac-kompressor på 1,9? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2015 Skal ikke byttes noe der nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2015 Skal ikke byttes noe der nei. så bra! da får jeg fortsette feilsøkinga: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 24, 2015 har da prøvd å søkt og lest litt mer og finner ut at: firesylindret 1,9-liter har også frihjul på dynamoen. Det sitter inni reimhjulet. Det hender dette setter seg fast, og da begynner reima å vibrere. Du kan se at strammemekanismen står og slår når motoren går på tomgang. Ser at strammehjulet mitt står å vibrerer litt, så da kan det kanskje være det som er feilen.. Alle gode forlag, erfaringer mottas med takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2015 Ja kan være det som er feil ja, du har frihjul på dynamoen (men er ikke skift intervall på dette) 1. Lettvint og finne ut det er defekt, hekt av profilreima og kjenn om hjulet frir en veg. 2. Man kan også gjøre det på en annen måte som er lettere, finn en tynn flat trekker og før den nedi dynamoen mellom åpningene ved reimhjulet så skal du klare og vri innmaten rundt i dynamoen ved og vri opp eller ned. (Så klart når motor er stoppet) om du ikke forsto så bruk forklaring nr 1. (Vi på verksted bruker denne metoden) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 27, 2015 På Touranen min fikk eg vibrasjoner som om en 18" sto å spilte, på ca 140k, forsvant etter to uker. Nevnte det på regreim service og de ville da bytte frihjulet. Det falt u biter da de plukka det av 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2015 takk for gode tips!! sitter offshore akkurat nå, men skal teste dette når jeg komme hjem igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...