Defa vil ikke åpne dørene

Anbefalte innlegg

Fikk montert en ny defa DVS-90 i fjor da låssylinderen på førersiden røk og det var billigere å få montert ett defa sett enn å fikse låsen, dessuten måtte jeg ha to nøkler hvis jeg fikk montert ny sylinder.

Uansett, så har alamen de seneste dagene kun sporadisk åpnet dørene, må åpne opp passasjer døren med nøkkel og åpne døra, da åpner alle de andre seg.

Noen som vet hva dette kan skyldes?, er det eventuelt noe jeg kan gjøre?.

Er det noen måte å "resette" systemet etc. ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått defaen sjekket (også fått byttet kontrollmodelen), men problemet er der fortsatt. Har forstått at det kan være en defekt sensor i en av dørene.

Noen som vet hvordan jeg kan feilsøke hvilken sensor som er gåen, har prøvd vag-com, men siden dette er en 96 modell er det ingen dørmoduler tilgjengelig.

Er det eventuelt bare å koble ut noen av dørkontaktene fra defa enheten?

Kan jeg f.eks bare kutte ut en av P4.1, P4.2 eller P4.3 kontakten på bildet?

IMG_0098.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om en dørbryter er gåen, så pleier jo det å gjøre utslag på kupelyset ved åpning/lukking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det jeg trodde også, men ifølge defa installatøren så ble det muligens sendt to signal igjennom samme kabel. Alt av kupelys virker som det skal.

Men, er jo veldig rart at alle dørene åpnes hver gang døren åpnes manuelt.

Jeg ville jo også ha trodd at alarmen ville ha gått dersom dørsensoren sendte blanede signaler, men det gjør den ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne gamle tråden da jeg ikke har fått løst problemet. Derimot skjer kun feilen hvis det har regnet eller jeg har vasket bilen.

Er det tørt ute som virker den fint. Noen som har peiling på hva dette kan være?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.