Startproblemer VW Touran '08 140HK

Anbefalte innlegg

Min VW Touran har startproblemer enkelte ganger. Lar den gløde som en normal dieselbil, den starter men stopper med en gang. Dette kan skje 1 gang, eller 5 ganger på rappen, og av og til så starter den med en gang. Bilen var inne på Møller for bytte av vannpumpe, reg.reim med tilhørende deler for litt siden, kan det være noe de har gjort galt der? Eller hva bør jeg sjekke? Når den starter så går den helt normalt, ikke ujevn tomgang ellergange under kjøring, ikke noe høyt dieselforbruk. Bilen vurderes solgt, så jeg ønsker å kunne finne ut av dette.

Takk for råd&tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ta en diagnosetester å se om det kommer opp feilkoder?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å ta en diagnosetester å se om det kommer opp feilkoder?
Hadde jeg hatt det tilgjengelig så hadde jeg lagt ut feilkodene her, å spurt hva de betyr..Men jeg har ikke, og ingen i nærområdet har heller. Billigere å spørre her om tips&råd, enn å betale 5-600,- på Møller for en diagnose som tar 2 minutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G40 kam sensor er veldig vanlig at den tuller, men da helst på varm motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde ikke noe lignende før de bytta reg.reim, men jeg hadde den ikke så veldig lenge før de bytta reg.kjede heller, men kan ikke huske den feilet en eneste gang. Nå feiler den omtrent hver 2-3 gang jeg starter den. Virker ikke som det blir noe værre for hver gang, men ett "stabilt" problem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G40 ligger rett bak kam hjulet tror eg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G40 ligger rett bak kam hjulet tror eg
Når du sier det så er jeg nesten sikker på at de fleste tilfellene så skjer det etter at motor har gått en stund, dvs varm motor..Kan sjekke ut dette jeg, Hans, takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du nå mot Trondheim kan jeg sikkert være behjelpelig me en diagnostest.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal vell det, men usikker på om jeg skal ta med bilen eller ikke..men jeg kan gi beskjed[emoji2]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg vært i kontakt med Møller, hvor den fikk ny reg.reim, å den skal inn på verkstedet der 4.August. De skal ta en diagnosesjekk, og det er mulig reklamasjon ettersom dette oppsto etter reg.reim skiftet hos de..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lå inn feil på G40 kam sensor ja. I følge Møller så har de erfart ledningsbrudd i pølsa hvor ledningene kommer. Men jeg bytter sensor først. Hvor kan denne kjøpes billigere enn Møller? 1550,- hos Møller..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå søkt, og finner ikke G40 sensor til mi motor, 140hk TDI..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom

hadde samme problem på en kpmpis sin touran 2005 mod

hadde problemer å starte bilen når den var varm

var starteren som var synderen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom

hadde samme problem på en kpmpis sin touran 2005 mod

hadde problemer å starte bilen når den var varm

var starteren som var synderen!

Takker for tipset Kim. Men det lå inn feil på G40 sensoren på diagnosen, og de sletta alarmen, men den oppfører seg likedan så filen er "aktiv". De nevnte starteren også, helt til jeg sa at motoren starter og går opp til 1000rpm hver eneste gang, så stopper den enkelte ganger. Skulle starteren være problemet så skulle den vell ikke slått inn, eller ikke startet i det heletatt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D trodde jeg også.

men den touranen som hadd samme problemet som deg var det startere som ikke fikk nokk fart for å starte når motoren var varm.

Startet altid når biln var kald.

Han fikk målt omdreinger på starteren på møller.

Merkelig fenomen,trodde som deg at enten startet den eller ikke....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

D trodde jeg også.

men den touranen som hadd samme problemet som deg var det startere som ikke fikk nokk fart for å starte når motoren var varm.

Startet altid når biln var kald.

Han fikk målt omdreinger på starteren på møller.

Merkelig fenomen,trodde som deg at enten startet den eller ikke....

Men i det siste så har den ikke alltid startet på kald motor heller. Jeg velger å gå for G40 sensoren i første omgang, så får starteren bli neste hvis problemet vedvarer. Takker uansett for tipset :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.