#1 Skrevet Juli 30, 2015 Prøver å hjelpe ei venninne med bilen sin. Sjekka for feilkoder og tre stk lå inne, som vist på bildet. Sletta de, og tok bilen for en testdrive. Det er noe rart som skjer med turbotrykket. Det ligger på rundt 0.4 ca, ved fult pådrag, og plutselig spretter den opp til kanskje 0.6, eller rett i underkant av 0.7. Bare sånn helt brått. Kjenner det godt på bilen at det skjer. Etter en halvtimes kjøretur, sjekka jeg for koder igjen, da var den Barometic Pressure (Altitude) Sensor (F96) feilkoden tilbake. Er det bare å bytte den sensoren som kødder det til, og så er det i orden? Eller er det flere ting som kan spille inn på at den slår ut? Og isåfall, hvor sitter den, og er det vanskelig å bytte? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2015 Hei, usikker på om det er denne som gjør at turbotrykket ditt hopper, har aldri vært borti en feilkode på denne sensoren. Den er lokalisert i ECU-boksen helt oppe i hjørnet på førerside i motorrom. Mener denne ligger under selve ECU`en Tar 10min og bytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2015 Hei, og takk for svar! Nei, virker som det er mere ett sjeldent tilfelle. Som regel er det bare å google litt, og i løpet av kort tid, så finner man litt forskjellig info, hva man kan teste osv osv. Men akkurat på det her, har jeg sliti med å finne noe særlig i det hele tatt! Takker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...