#1 Skrevet Juli 30, 2015 Hei, akkurat kjøpt en TT, og den har et litt merkelig problem. Har skjedd 2 ganger oå ei uke, starter bilen, går i ca 2 sekund, og stopper. Starter den igjen, alt normalt. Det jeg merket meg begge gangene er at dato og klokke ble nullstilt!? Kortslutning batteri? I tillegg jager den litt på en bestemt gasspådrag i oppoverbakker, spjeldhus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 31, 2015 Lukter litt startsperre av dette, uten at jeg skal si noe sikkert. Prøv å feilsøke startsperra med VCDS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 31, 2015 Enig med Eirik. Høres veldig ut som startsperre. Og mtp nullstilling av klokke høres det også ut som dårligt batteri. Når du da starter så går all strøm med til startmotor og startsperre mister signal fra nøkkel? Bare en tanke jeg fikk. Prøv med et 100% friskt batteri. Eventuelt andre årsaker kan være feil på instrumenter (noen vag har startsperre i instrumenter), eller feil på / utslitt sluttstykke på tenningslås. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 31, 2015 Har vært borti lignende problem selv... Hos meg var det en sensor (tror det var oljetrykk eller nivå) som kortsluttet. -og gav masse rare følgefeil. Begynte med sporadiske startproblemer og gav etter hvert total startnekt... Trodde det var startsperra, men måtte ha hjelp på Møller for finne ut av det. (klarte ikke å finne ut av VAG-com loggen selv) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 31, 2015 Som nevnt sjekk batteri, og les av feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...