#1 Skrevet August 2, 2015 Hei, Har en "nybygd" ADU motor som lager en tikkende ulyd som følger turtall. Kun innkjørt på lavt turtall ca 15 mil før lyden plutselig kom. Kjører på 10w40 mineral olje fra biltema. Lager-ulyd eller hva tenker dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 2, 2015 'Denne videoen er privat'.. Noen god grunn til at du ikke bruker en fullsyntetisk olje selv til innkjøring? Mekonomen har jo 'alltid' tilbud på Edge-oljen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 2, 2015 'Denne videoen er privat'.. Noen god grunn til at du ikke bruker en fullsyntetisk olje selv til innkjøring? Mekonomen har jo 'alltid' tilbud på Edge-oljen.. Hehe video fikset nå Egentlig ikke, bare det jeg har hørt og sett flere bruke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 2, 2015 Den klikken følger sannsynligvis hastigheten på kammen og ikke veiva, så jeg tipper på at det er en løfter som ikke har satt seg helt riktig, evt. har løsnet og ikke blitt fylt helt igjen. Er det nye løftere? Dette (i en litt mildere form) er 'standard' lyd når jeg har kjørt hardt eller har litt for lite olje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 2, 2015 Høres ut som løfter ja. Eller en 20vT som mangler 1 liter olje.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 2, 2015 som jeg nevnte i en annen tråd her også. 20vt er kresen på nivå når det gjelder lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 2, 2015 men tipper denne lyden gir seg etterhvert hvis du har riktig nivå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 2, 2015 Litt turtall fikser denne lyden tipper eg må ikke være redd for å gi nyoverhalt motor litt turtall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 3, 2015 Takk for tips Men syntes det er rart den gikk 10mil før den begynte å tikke. Oljenivå er ok. Får ta en titt på løftere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...