Audi Coupe Quattro 20v. Div feil. Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Har en litt sliten CQ 20v('89 mod) med div. Feil og mangler. Vil gjerne ta det meste av diagnoser og små fiks før jeg drar på folkehøyskole ett år.

1. Hver gang jeg trykker på gassen eller slipper den helt er det mye "jukking" og risting fra drivverket. Hva skal jeg starte å se etter? Og hvor?

2. Kjølevæske lampen blinker fra jeg starter bilen til jeg skrur den av. Det begynte å skje plutselig mens jeg kjørte. Var da lite kjølevæske på tanken. Men det er nå riktig mengde. Både olje og vann temp. Målere ser ut til å vise grei temp. Hva burde jeg se etter?

3. Speedometer faller litt inn og ut. Hvis jeg dunker på måleren litt kommer den tilbake. Km teller ser ut til å funke som normalt. Kun nål som setter seg. Dårlig kontakt eller noe mekanisk?

4. Mellom 3500 og 4500 rpm kommer nødmodus sporadisk på(redusert effekt og lampe). Akselerer hardt jeg fra rundt 4-4.5 og videre forsvinner den. Bremser jeg ned fortsetter nødmodus til jeg slår av bilen. Hva kan dette være? Har lest at FPR kan være grunnen. Evnt. Tenker jeg 02 sensor, en kam-føler, plugger eller bensinpumpe.

Takkrr for hjelp på forhånd. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: Dette kan være motor, gir og diffester som er utslitte. Da flyttet drivverket mye på seg når du gir på og slipper gassen.

2: Det er en sensor under kjøleveskebeholderen. Sjekk at ledningen sitter fast. Hvis den gjør det så må du nok bytte sensoren.

3: Dette kan være speedometeret ditt. Det er mye mekanikk som kan bli ødelagt i disse. Sjekk også kontakt på girkassen.

4: Hvis du har vag-com eller kjenner noen som har ville jeg ha prøvd å se etter feilkoder. Hvis det ikke kommer opp noe der så man sjekke alt av sensorer osv. Det kan også være et tenningsproblem som du sier selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da starter jeg med rekognisering av diverse fester og kontakter. Takk for godt svar! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at fester på bakdiffen er nye. Motorfestene ser bra ut men har ikke sjekker girkassa enda. Noe annet enn festene som kan forårsake dette?

Sliten bakdiff? Drivknuter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.