Koble på ekstra bryter til kjølevifte

Anbefalte innlegg

Har litt problemer med at kjøleviften ofte ikke starter på bilen, kommer og går egentlig. Muligens dårlig kontakt inn på vifta, da kontakta på vifta er "fiksa" med kabelsko der frafør, noe jeg skal finne ut av. Men kunne gjerne tenkt meg å hatt en ekstra bryter til tvangskjøring av vifta om jeg skulle ønske det for å unngå at bilen koker. Hvordan skal jeg koble det opp? direkte inn på vifta, eller via den "thermo switch" føleren i bunnen av radiator feks? Fint om noen kan gi en forklaring/ evt laget en tegning?

Gjelder en 2,2 20vt motor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du bytta bryteren på radiatoren? er jo den som styrer når vifta skal gå. om den er død så funker ikke vifta

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har koblet pluss på en bryter rett fra batteri og ledning bort til viftekontaktog minus fra kontakten på vifte til batteri. Funker bra det. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet den bryteren på radiatoren for omtrent et halvår siden, samt den bak toppen. Den starter av og til så er jo ikke helt gåen.

Takk for tips kjell. Da har jeg det som en liten nødløsning

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.