Anbefalte innlegg

Hei, har en RM felg som har fått seg en liten "ding" helt ytterts på kanten av ytterringen.

Hva er fremgangs måten på å få denne rettet ut ??

Samme som på en ikke delt felg, eller må jeg demontere ytterringen fra tønna ??

Vi har et verksted her i byen som har en rettemaskin, men er veldig usikker på om de har rettet opp en 2-delt felg før.

Så før jeg tusler bort dit for å høre med dem, ønsker jeg å vite hvordan dette gjøres.: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis de er så strøkne som de ser ut kan du like greit bruke 1300kr på en ny kant

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er rimelig strøken.

Vanligvis koster det 5-600 for retting av en felg her, om det er en enkel skade. Jeg kjenner han som bruker maskinen og kan få dette noe billigere.

Så om det er plankekjøring med oppretting av ytterbanen så investerer jeg de 3-400 kronene det vil koste meg.

Om det viser seg at det er et sjansespill, så lar jeg felgen være i første omgang.

Felgen er ikke urund, eller ødelagt, den trenger bare litt mere vekter enn de andre felgene. Det vises nesten ikke, men æ vet at den er der....

"Skaden" er foran plastkniven.

Er det bare å trykke dette tilbake igjen ??

ding%20001_zpseoxbclaw.jpg

ding%20002_zpsn5x1aydd.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde byttet kant

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.