Sportsunderstell Passat 2002mod,bra?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe Passat 4motion,og har sett noen med sportsunderstell.

Er dette noe som gjør at alt av forstilling,foringer,stabstag blir fortere slitt?

Og er det noen mere kjente ulemper med å ha sportsunderstell?

Noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slites ikke fortere og er ikke dårligere enn standard, Er en drøm å kjøre med men noe stumpete/hard på dårlig vei.

Har selv og er meget fornøyd, da en Audi s line men vil tro det er noe samme.

Anbefales

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut i fra at sportsunderstell bare er en senket versjon av passat. Dvs andre fjører og (forhåpentligvis) dempere. Andre deler burde ikke slites fortere, men hvis eierne ikke tar hensyn til humper og ujevn vei, så vil selvsagt belastningen bli litt større når fjæringen begynner å jobbe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 3bg 4Motion (stasjonsvogn) med sportsunderstell. Synest det er helt topp å kjøre med, alltid likt biler som er litt strammere i fjæringa. Når jeg kjøpte min var den gått 100k km, nå er den kjørt 174k km, dvs har kjørt den ca 74k km. Enda ikke byttet dempere eller fjærer. Ville trodd at dette måtte byttes tidligere, men neida..... Har byttet alle stag i opphenget 1 gang, men dette er jo i grunn "standard" da, sportsunderstell eller ei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar:-)

Hadde senket bil for mange år siden (Audi 80), og ble rimelig lei den humpinga, men jeg får prøve den og se hvordan det er.

Denne har gått 148 000km, så det burde være mye bil igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.