Hvordan senke mer? (Vogtland justerbart på Touran 09`)

Anbefalte innlegg

Er det noen måte man kan få senket mer, uten jallamekking?

 

Skrudd ned i fronten nå, men mangler 15mm-20mm før jeg er fornøyd med høyden...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør med 2 sekker sement i bilen: haha :

hvilken senkesett er det du kjører med Stian:)

Ps.har enda instrumentet og sideskjørt liggende til deg: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten jallamekk blir det vel å kjøpe nytt sett som senker mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel H&R low og deep som senker nok dessverre mye senk til touran og golf som ikke senker nok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

H&R Low senka jo greit på min Touran. Var det eneste alternativet jeg fant som faktisk kunne senke nok..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sjekket, men antar at det er hjelpefjærer og naturligvis bumpstops...er dette noe jeg bør fikle med?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke sjekket, men antar at det er hjelpefjærer og naturligvis bumpstops...er dette noe jeg bør fikle med?

 

Ikke om du fortsatt vil ha det godkjent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vel kunne få den noe lavere om jeg bytter fjærer?

 

Hvordan vet jeg hvilke jeg bør bytte til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer an på om demperene fortsatt har vandring til å gå lavere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer an på om demperene fortsatt har vandring til å gå lavere.

 

Den ser jeg, men la oss si at demperene har mer vandring.

 

Hvilke kriterier skal til for at nye lavere fjærer passer over?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kappe det som kappes kan!

 

Men fra spøk til revolver. I stede for å skifte kun fjærer, og kanskje ende opp med noe dårligere enn du hadde, så kan jeg heller anbefale å gå for H&R deep eller low. Og regodkjenne bilen med det. For da kan du gå lavt.

 

Selv synes jeg 30mm på kun fjær med org fjærbein er nok. Men jeg kjører jo mye på langturer og på dårlige veier. Lavere er derfor "umulig", stivere er uaktuelt på bruksbilen. Kommer ikke inn i garasjen om den er lavere heller. Men dette er jo kun mine synspunkter og ønsker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser jeg, men la oss si at demperene har mer vandring.

 

Hvilke kriterier skal til for at nye lavere fjærer passer over?

 

På noen modeller/fabrikat er det veldig enkelt. På gewinde til feks Golf 1/2/3 og Polo 86c brukes vanlig 60mm racingfjærer. Disse fåes i et mange kombinasjoner av lengde og stivhet og er veldig billige. På Golf 5 og tilsvarende er det dessverre vanlig å bruke fjærer med "orginal form" for å passe mot OEM fjærbeinslager.

 

Det enkleste for å få den lavere da, er å fjerne hjelpefjærer, om du har det.

 

Jeg hadde byttet sett til feks H&R tiefe eller 110mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger.

 

Veldig informativt det du skriver over her Frode.

 

Ultra Low ville blitt vurdert om jeg skulle beholdt bilen fremover, men den vil legges ut for salg så snart den er foliert og nedjustert det lille som mangler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.