Godkjenning av senkesett m/avvik fra TÜV?

Anbefalte innlegg

Har installert KW Street Comfort på Jettan, og det både ser og føles bra ut... MEN jeg får ikke justert det så høyt som TUV papirene krever (min. 345mm fra senter til skjerm).

Har vært litt fram og tilbake med KW, og har egentlig to valg:

- Prøve å få det godkjent selv om bakhjulene er 10mm lavere enn i TUV (og attpåtil overjustert med noen mm).

- Bytte bakfjærer til Passat-mod, da er ikke fram- og bakfjærene lenger godkjent som sett, selv om de er godkjente hver for seg.

Full dok. på begge fjærsettene samt en anbefaling fra KW er alt jeg kan levere her.

Noen som vet om en av disse lar seg gjøre?

Er i Trondheim, hvis noen har spesielle erfaringer med svv her i byen...

Tips/råd mottas med takk, skulle gjerne hatt det skrevet inn i vognkortet om mulig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du sikker på at alt er montert riktig og at det er helt flatt der du har målt? Det er litt rart når du sier at det ene bakhjulet(senter) har for liten avstand til skjermkaneten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge bakhjulene er lavere enn oppgitt i TUV.

Det er kun noen få mm forskjell på venstre og høyre (som er normalt), den laveste siden er mer enn 10mm under TUV-spesifisert minstehøyde selv når justeringen står "over maks".

For å spesifisere, TUV-godkjent høyde på settet er 345-365mm, mens jeg kan oppnå ca 310-330 venstre bak, ca 314-334 høyre bak.

På min bil har installatørene justert det så høyt at man ser gjenger (ca 5 mm over "maks"). Høyden er da ca 335 venstre bak, 339 høyre bak.

Har redigert ordlyden litt.

Og ja, har målt på jevnt underlag (også på verksted). Om det er riktig montert er vanskelig for meg å si da jeg er temmelig grønn på dette området, men jeg ser ikke hva som kunne vært gjort feil - og jeg har sjekket med annet verksted som ikke hadde innvendinger (virket ikke som de hadde allverdens peiling heller, dog).

Jeg kjenner dessverre ingen som kan ta en "personlig" inspisering... men hvis noen her inne har bukk og litt tid til overs er det bare å si fra! :)

Ser forøvrig at flere A4-eiere rundt omkring på internett også har klaget på at Street Comfort leveres med svake bakfjærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du finner ut av dette!

Det virker jo som et utgangspunkt som er vanskelig, selv for det gamle senkesettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper du finner ut av dette!

Det virker jo som et utgangspunkt som er vanskelig, selv for det gamle senkesettet.

Takk for omtanken!

Og ja, jeg har tydeligvis hatt max uflax med senking.. Eibach-fjærene jeg hadde ble jo også helt feil ift. TUV (dog foran, ikke bak). Inkl. arbeid har jeg vel brukt rundt 25k på å få senket den j... jettan nå :o

Satser på å printe ut alt av papirer samt epostloggen min med KW og møte opp personlig på trafikkstasjonen.

Med litt flaks finner jeg noen som kan bruke litt skjønn der nede.

Er vel sånt som skjer når man har en "ukurant" variant som hybriden, heh.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.