#1 Skrevet August 6, 2015 Bilen det gjelder er en 2001 mod b5 Pumpe dyse har et litt merkelig problem med bilen. setter jeg på tenning og bilen er kald spretter temp måler rett opp på 80 grader. spiller ingen rolle om stikket på sensor er på eller ikke. er tenning av og jeg setter park lys på går både temp og drivstoff måler opp like mye, ca 20%. sjekker jeg måle blokk på temp motor ligger denne på -10 ved stikk på og ca 30 pluss med stikk av. har feilsøkt ihht org koblingsskjema og foreløpig finner jeg ingen feil mellom sensor / koblingspunkter / instrument. har prøvd med 3 forskjellige sensorer. noen som har vært borti dette på b5 før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 12, 2015 må oppdatere litt her. tidligere eier har byttet motor. SAMME motor kode men skiftet motor komplett med ledningsnett (er 2 typer). grunnen til at jeg får 30grader ved å ta av stikket er fordi den automatisk bruker verdiene til drivstofftempen som referanse. stokket om på ledningene på stikket til temp sensor og ecu får korrekt signaler. tomgang er nå riktig. det andre problemet er at BÅDE temp og drivstoff viser feil verdier. (kombiinstriment får korrekte verdier). Har konkludert med feil selve instrumentet. Er vist en prosessor inni (motorola?) som ryker. ER DET NOEN HER SOM SKIFTER SÅNNE. GI MEG EN LYD. MEN KOSTER DET MANGE TUSEN ER DET IKKE TEMA. LEVERER SELVSAGT INSTRUMENTET LØST. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...