Problemer med ledningsnett...corrado vr6 fra coilpack og inn. og pumpe til sikring

Anbefalte innlegg

Hei der folkens.

 

Har en liten nøtt her.

 

I følge 2 forskjellige ledningsdiagrammer så skal det gå en svart ledning fra 5 på coilpack..gjennom kontakten..så skal den gå inn til g01/4 bak på sikringsboksen...Men før den kommer dit er det ett punkt i skjemaet som viser at den går inn til h1/4 og til noe som på svensk heter: Starttendkontakt..men går videre uten at jeg ser noe på skjemaet ser det ut som?!

 

Men hos meg går den sorte inn i bilen...og rett inn i en 2 pola blå kontakt

 

som igjen går rett opp til styreenhet for alarmen.

 

Derimot i G01/4 så er det en sort/blå ledning..denne går rett opp til samme blå kontakten å så opp til alarmboksen.

 

Bilen starter jo ikke med slikt det er nå..

 

Derimot så forrige eier "prøvd" å fixe dette med å legge en ledning fra g01/4 og inn på den sorte ledningen som går til 5..han kobla denne ledningen rett på før kontakten på motoren.

 

Uten denne ledningen så erre ikke no gnist.

 

 

Samme er gjort med ledningsnett til bensinpumpe.

 

ikke strøm i OEM nett..men lagt opp egen strøm tilførsel fra startstrøm til varmejustering.

 

 

Er jeg langt unna når jeg sier at dette lukter alarmproblemer?

 

Og evt hvor begynner jeg for å finne feilen med alarmen å få bilen til å funke med oem ledningsnett?

 

Til info har jeg gjort følgende feilsøking:

 

Bytta både pumperele (109)riktig nok står 109 releet oppned på tavla mi.. også bytta styreenhetrele (167) sjekket for strøm i oem nett..ingenting å se.

 

11180323_1475524082744928_6725102512945422316_n.jpg

Her ser dere hvordan han har "koblet" på denne røde ledningen direkte på den sorte som gir signal til coilpack.

 

 

20150802_160434.jpg

Her ser dere hvor den sorte går....så videre opp til alarmboksen

 

20150802_160800.jpg

Dette er boksen...hit går den sorte som SKAL gå fra coilpack til G01/4.

 

11145144_1475524656078204_902826599984296134_n.jpg

 

Her ser dere 2 ting:

 

1:Her er den røde ledningen kobla på som er festa på den sorte i motorrom

2: Her ser dere den blå/sorte som går opp i den blå kontakten som den sorte går igjennom også så vidre til alarmboksen.

(ifølge alle ledningsskjema jeg har lest så FINNES ikke denne blå/sorte noen steder....)

 

What to doo?!?!

 

bilen går jo slik tidligere eier har gjort..men kan ikke leve med en bil slik:(

 

Og slik han har "fixa" bensintilførselen er jo direkte farlig..da ledningen ved kontaktspunkt

20150703_202127.jpg

Her ser dere hvordan han har trekt ledning fra pumpa bak og inn til her å koblet på med blå kontakt her...denne blir så varm at den ryker i visse tilfeller.

 

Til info så funker ikke tankmåler heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet hvordan man bypasser alarmen på 95 corrado?

Har lest en haug med tråder på nettet..men av en eller annen grunn så har ikke denne bilen samme ledningsnett til alarmmodulen under dashen.Så kanke bare bypasse.

 

Får ikke strøm i oem ledninger til coil eller bensinpumpe!

 

Noen her som er bilelektro eksperter som kan ta på seg en jobb?

Jeg finner faen ikke ut av det....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er nå fixa.

 

Oem alarmen er nå fjernet!

 

og bilen fungerer som normalt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra det er fikset, hva var feilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen var vel mer eller mindre at den av de 3 siste eierene har fått problemer med den orginale alarmen...de har montert en ettermarkedsalarm som OGSÅ har blitt kødden.

 

Så har de bare jalla det til med ymse ganske farlige koblinger.

 

Så det han bilelektrikern gjorde var å fjerne oem alarmboks, koble utenom alarmen. Å deaktivert alarmen fullstendig.

 

Det som er dumt er at sentrallåsen er koblet til alarmen...så den funker ikke mere.

 

Mulig jeg skal få han til å fixe den også..men nå er jeg bare glad bilen går jeg;) hehe

 

Nå er det senkesett,og noen småttrier i vinter.

 

Så få skilter..så ta ut motor neste vinter for full overhaling.

 

Den blåer noen ganger så misstenker ventiltettninger.

Men går som ei kule og ingen ulyder i motor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.