Touran 2008; kontrollmodul 16 og kompabilitet MF-ratt

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som vet hvilke delenumre rattelektronikken (modul 16) må ha for å være kompatibel med MF-ratt?

Takk,

Ole M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar og linken. Bilen er en exclusive med navi og cruise. Det lokale verkstedet skal ha 1200,- pluss mva for å montere ratt og prøve å kode om. Mulig det lønner seg å kjøpe vagcom selv..(?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VCDS gir 1K0 953 549 BC for modul 16. Slik jeg forstår wikien så støtter den ikke MF-ratt. Men forstår ikke helt den wikien;

1) må jeg bytte modul innen samme "SW-level"?

2) hva er sammenhengen mellom 1K0-xxx-xxx-xx tabellen øverst og 5K0-xxx-xxx tabellen nederst?

Takk,

Ole M

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1K0 953 549 BC støtter ikke MF-ratt nei.

Når jeg etter monterte MF-ratt på min Passat, kjøpte jeg først en nyere modul med en del nyere software.

Det kan nok i de fleste tilfeller fungere kjempefint, men i mitt tilfelle var problemet at airbagen min har 2 tennere, kontra nyere passat som har 1. Dette gjorde at airbagmodulen min ikke fikk kontakt med begge tennere, og jeg satt igjen med fungerende MF-ratt men uten airbag.

Kjøpte så en modul med samme software-versjon, bare highline variant, da fungerte alt.

1K0- og 5K0- er forskjellige modeller levert i forskjellig typer/generasjoner av biler så vidt jeg vet. Har du 1K0- fra før ville jeg gått for 1K0.

Vær obs på Notes #1 og #2 i lista der bare :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info; 1K0 953 549 AQ kjøpt inn. Nå mangler bare airbag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var alt på plass, og alle feilkoder slettet. Dvs det henger noen koder igjen på selve rattet, men det skal jeg nøste i senere. Kosta 1200,- pr. del, airbag, ratt og kontrollmodul.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut, mf-ratt er digg å ha på plass ;-)

Bare å slenge ut feilkodene om du ikke finner ut av det. Kanskje noen vet noe.

Jeg vet bl.a at det at du fortsatt har høyre hendel bak rattet med knapper til kjørecomputer, kan gi feilmeldinger man bare må ignorere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk en 5 minutters tur til butikken i (kone)bilen; rattet funka veldig bra. Har ettermontert Fiscon, og nå slipper jeg å trykke så sykt mange ganger på høyre hendel. Skal se om jeg får sjekket feilkodene på rattet igjen senere.

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.