Monovisker mod. org. eller kjøp ny?

Anbefalte innlegg

Som toipic sier lurer jeg på om dere anbefaler og modifisere visermekanismen eller kjøpe fra feks. Bonrarh osv? Er en golf 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som toipic sier lurer jeg på om dere anbefaler og modifisere visermekanismen eller kjøpe fra feks. Bonrarh osv? Er en golf 2

 

Kan du å sveise eller kjenner noen som kan er det nesten like greit å forlenge staget på motoren en knapp cm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Så mekanismen blir like god og du får ca 170 grader viskerområde om du modder org.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min passat har jeg mekanisme ifra MB 190E funker bra, ca 170gader sveip

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min passat har jeg mekanisme ifra MB 190E funker bra, ca 170gader sveip

 

 

Er det bolt on? med visker og alt da eller bare det som er koblet til motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du å sveise eller kjenner noen som kan er det nesten like greit å forlenge staget på motoren en knapp cm...

 

Er det så enkelt...??

 

Jeg har bygget 2 slike..til golf 1 og 2, og der satt jeg inn en vinkel fra pusser-mekanismen fra bakrute-pusser`n til golf typ 1.

 

Mener å huske jeg også kortet inn staget på motoren....??

 

Med dette opplegget hadde hvertfall viskeren nesten 180 gr. sveip, og den gikk skikkelig fort og fint...(dvs ingen prob med kun 1 visker da..)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde det problemet med at på den tiden jeg hadde monovisker (lenge siden nå) .. så "hoppa" viskeren.. og tok jævli dårlig på ruta, mulig dette var grunnet at det var jom (les: JOM) monovisker til 2'er golf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde det problemet med at på den tiden jeg hadde monovisker (lenge siden nå) .. så "hoppa" viskeren.. og tok jævli dårlig på ruta, mulig dette var grunnet at det var jom (les: JOM) monovisker til 2'er golf

 

 

Dette er ofte fordi vinkelen på viskerbladet er feil mot ruta... og at feks. staget til viskeren er bøyd så den får ujevnt trykk. Ikke nødvendigvis pga. at JOM har laget viskermekanismen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke helt bolt on, brukte orginal pusser motor og orginal visker som er rettet ut. Må lage nytt feste til mekanismen,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan også flytte den tappen som sitter på staget til pusseren litt. trur det var 12mm jeg flytta min. bare borrer nytt hull og banker den inn, og helst sveise litt. Men jeg hadde problemer med at det ble for stor belastning på mekanismen. så den knakk flere ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Jeg tror jeg får finne meg noe brukt. når jeg får peng. Det er vel ikke noen spesiell slitasje på mekanismen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt både hjemmemekk, JOM (omtrent som hjemmemekk) og Bonrath

 

Bonrath er milevis bedre enn de andre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt både hjemmemekk, JOM (omtrent som hjemmemekk) og Bonrath

 

Bonrath er milevis bedre enn de andre

 

 

Ja, jeg har mest trua på Bonnrath selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK lager også monovisker til golf II, men jeg vet ikke hvordan den er kontra Bonrath og JOM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FK lager også monovisker til golf II, men jeg vet ikke hvordan den er kontra Bonrath og JOM.

 

Bestilt meg FK monovisker til A4'n her nå.. Spent på åssen det blir... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monovisker til golf IV?

Noen som har råd tips hvordan denne monteses? Har en Bonrath visker liggende som fulgte med bilen, men ¨får liksom ikke plass til den. Den tar nesten bortig ruta nedert på viskerarmen. Og Med dette problemet får jeg hvertfall ikke på Det originnale dekslet mellom ruten og motorommet liksom. Finnes det noe annet deksel som er egnet for dette? For når jeg monterer denne monoviskeren må jeg først skjære hull i dette dekslef for å få plass til viskeren og det blir ikke fint + at det blir 2 hull frs der viskerne var fra originalt..

 

Noen som har tips råd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...kjøpte min Bonrath monovisker på ebay.de!

Kom på ca. 850kr levert på døra.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.