1996 og 1998 AEB ledningsnett

Anbefalte innlegg

Hei Vacn

Har havarert motoren min (1996 AEB) og lurer på om jeg kan bruke en AEB motor fra 1998 vet at ledningsnettet til motor og ECU er litt forsjell men kontaktene bak ECU til dashbord passer de?

Takk for alle svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke det om du også bytter til nye typen hjerne og koder startsperre, men enkleste er å flytte over ditt gamle elnett til den nye motoren;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar! :D

altså det vil være plug n play hvis jeg skaffer ecu som passer?

Har vag-com til koding det finnes vel en guide på start sperre koding og nøkkel koding?

har også en feil på det el-nettet som sitter i bilen nå

siden jeg får med el-nettet på den nye motoren kan jeg vel likevel gå for det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg har skjønt så skal det være det, men garanterer ikke noe :P Lurer også på om ikke va-com holder til koding av startsperre, tror bla Daniel somer brukte vag tacho isteden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ofte montert ledingsnett og ecu fra 97-98 gen AEB over på 95-96 gen AEB og det passer i hvertfall uten problemer, plug and play. Så har vondt for å tro at en 98 motor ikke skulle gå på ditt 96 ledningsnett og ecu. Uansett bytter du ecu og kabelbunt også så kan du adaptere starsperre med VAG-COM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.