#1 Skrevet August 10, 2015 Hei! Noen som erfaring med at en får opp feilkode på EGR? Bilen mister da all motor effekt har en 2011 golf6 1.6TDI. Lurer og på om noen har erfaring på om dette blir dekket på ny bil garantien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 10, 2015 Desverre en helt vanlig feil, men er også noe som dekkes av garanti så lenge den er kjøpt i Norge. Hvis den er kjøpt i utlandet er du avhengig av å ha utvidet garanti! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 10, 2015 Ja virker som dette er et typisk problem,dessverre. Bilen er kjøpt i Norge så har garanti på den nå,men om dette er et problem som dukker opp ca hvert 3 år vil det jo bli kostbart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 10, 2015 Som Møller mekaniker Kostøl sier så er dette et kjent problem. Bytter slike hver uke på verksted, dyrt om du ikke har garanti. 20 +\- med arbeid 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 10, 2015 Holly crap !! 20 lapper for egr ventilen !! For det får æ mæ jo 4-5 biler for !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 10, 2015 Ja fryktelig dyrt blir det! venter på svar fra møller om det går på garantien,men om dette er et typisk problem kommer det jo igjen og da er garantien gått ut.... har ikke lys på sånne kostnader hvert 3 år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 10, 2015 Sant, men om du kjøper denne i år, da får du vel garanti på ny delen igjen. Men vet ikke kor lenge den (garantien) varer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 10, 2015 Hvis jeg gjør det går det jo greit men det spørs vel,noen som veit det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 10, 2015 Om du må dekke det selv, så finnes det måter å deaktivere egr på, så får du aldri igen dette problemet :-) Vi gjør dette nesten daglig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 10, 2015 Ja veit en kan deaktivere den men da vil en få problemer med partikkelfilteret og skal en ta ut det så kan en få mangellapp på eukont 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 10, 2015 Om ting blir gjort skikkelig er ikke dette et problem. Dette blir oftest et problem ved for aggresiv tuning. Kan deaktivere egr uten å optimalisere bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 10, 2015 okei,trodde det ville bli et problem uansett tuning eller ikke.. men nå går det iallfall på garantien så får jeg se hva jeg gjør neste gang og om jeg har bilen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 10, 2015 Hvis jeg gjør det går det jo greit men det spørs vel,noen som veit det? Kjøper du den så får du garanti/reklamasjon ihht kjøpsloven, men får du den på garanti så har du ingen lengre garanti på den delen siden du ikke har betalt den selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...