#1 Skrevet August 10, 2015 (endret) OJeg har et problem med min 2007 Passat 2.0 TDI men er ikke helt sikker på om det er det samme som i http://forum.vacn.no/showthread.php?269362-Hjelp-!!-Feilkode-Passat-2-0-tdi-2008/page3 . Symptomene er like men mens det der er ut til å være for lite turbotrykk mens min bil ser ut til å ha for mye. Har noen her en ide om hva dette kan være? Problemet oppsto under kjøring, motoren gikk plutselig til nødmodus under svak akselerasjon i 4-gear og instrumentene ga beskjed om å oppsøke verksted. VW-forhandleren konstaterte at det var skade på innsugningsmanifolden pga overtykk og sa at bytte av den ville komme på 14.000. Jeg syntes det var heftig, at et innsugningsmanifold bør holde bilens levetid, og valgte å prøve en reparasjon. Ole Håkon Opstad fant problemet og vi satte på en ny skive for å holde på plass spjeldet i manifolden (vist på siste bilde). Det var presset ut men er nå tilbake der det skal være. Men etter reparasjon kommer fortsatt feilmeldingen, som løses (gjerne i fart) med en kjapp restart. Feillageret lyder: 1 Fault Found: 000564 - Boost Pressure Regulation P0234 - 006 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 5 Fault Frequency: 29 Reset counter: 40 Mileage: 265238 km Time Indication: 0 Date: 2000.00.00 Time: 20:18:06 Freeze Frame: RPM: 2752 /min Torque: 280.0 Nm Speed: 92.0 km/h 73.32 % Voltage: 14.13 V Pressure: 2172.6 mbar Pressure: 3003.3 mbar Og jeg spør meg om manifoldfeilen var en følgeskade, at problemet ligger et annet sted. Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2015 I dag lyste varsellampen "Feil på avgassystemet" opp. Jaha. Noen tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 30, 2015 (endret) Problemet er ikke løst; er det noen her som har en ide til løsning når turbotrykket blir for høyt på en 2,0 TDI 2007? Siden sist har bilen vært til en ny sjekk hos merkeforhandler; jeg ba dem prøve å finne en løsning på overtrykkproblemet men fikk en tilbakemelding om at bytte av ledningsnett (til kr 2000) ville løse problemet. Ok, sa jeg, regningen kom på 6000 men det løste ingen ting. Inn igjen tll nytt forsøk, denne gangen ble det smurt turbo, jeg la i vei men neida. Jeg prøver å holde igjen å effektuttak, likevel oppsto feilmelding 5 ganger på en 60 mils tur. Det virker som om overtrykket oppstår ved rundt 2500 omdreininger, gjerne i lett oppoverbakke. Dersom turbotrykket ikke kan reguleres ned, kan en løsning være å om mulig å stille om verdiene sensorene reagerer på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 28, 2016 Problemet er fortsatt der, men bilen går sjeldnere i nømodus fordi avgasslampen lyser, hvilket visstnok har samme årsak men fører til at trykksensoren får en noe større toleranse før den slår ut. I følge en turbospesialist er eneste permanente øsning å bytte turbo. Nå skal bilen selges og da er vel dette en god mulighet for den nevenyttige som vil ha seg en ellers god Passat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2016 Hvis det skal hjelpe å bytte turbo; hva er da grunnen til overlading? Jeg tenker jo umiddelbart at wastegate stag har låst seg i lukket stilling (eller åpen?), sånn at turbo lader konstant. Du sier du har prøvd å smøre turbo? Da regner jeg med du mener wastegate stag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...