WR motoren i urquattroen krangler!

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen i Trondheim som har god peiling på feilsøking på disse motorene.

Den lager plystrelyd når jeg slipper gassen, den går ikke på tomgang og den yter ikke som den skal.

Har bilen stående i Tronheim nå og håper at det er noen som kunne sett på den sammen med meg eller komme med noen gode råd her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egil hos Estuning skal vel være oppegående på dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaakumlekasje kan høres ut som, kjet er overfølsom på sånt.. Trykkslange som har hoppet av eller morken gummislange?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt to Urquattro med WR motor. Det hendte at en av dysene løsnet fra innsugsmanifoilen. Fikk da det problemet du beskriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo starte med en flaske startgass og se om du noenlunde lokaliserer lekkasjen ved å spraye rundt.

 

Har du gass og slipper pedalen "brått" vil du jo få trykkbølge i det spjeldet klapper igjen, så jeg ville startet med å sjekke rundt trykkslangen derfra og videre ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt to Urquattro med WR motor. Det hendte at en av dysene løsnet fra innsugsmanifoilen. Fikk da det problemet du beskriver.

Takk for tips. Finner en dyse som er løs og som det er bensinsøl rundt.

Hvordan er dysene festet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er festet i o-ring og en brakett som holder de på plass. Lett og se.

De sitter ganske godt i oringen. Jeg har pleid og bruke et brekkjern (høres litt vilt ut, men fungerer bra) bare legg en fille eller noe mot toppdeksel så det ikke skraper og bøy de ut med brekkjernet.

Bytt oringer så blir det nok bedre hvis en av de lekker. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har pleid og bruke et brekkjern (høres litt vilt ut, men fungerer bra) bare legg en fille eller noe mot toppdeksel så det ikke skraper og bøy de ut med brekkjernet.

 

Den ordentlige metoden, både på K-jet og Diesel, er å bruke en trekkhammer. Jeg sto med et flatt skrujern og prøvde å vippe ut dyse en gang, skrujernet glapp og kjørte seg selv nesten inn til benet i venstre tommel, så vær forsiktig...

 

slide_hammer.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ordentlige metoden, både på K-jet og Diesel, er å bruke en trekkhammer. Jeg sto med et flatt skrujern og prøvde å vippe ut dyse en gang, skrujernet glapp og kjørte seg selv nesten inn til benet i venstre tommel, så vær forsiktig...

 

slide_hammer.jpg

 

Er det noe som må skrues av før man drar dem ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den dysen som er løs bør gå og trekke av. Brukte også stor skrutrekker, med litt forsiktighet bør det gå. Du kan smøre inn den nye O ringen med litt glidemiddel når du monterer. Dyseholderen er av en composittlegering som er gjenget inn i toppen. Sjekk at den er hel før du setter inn dysen på nytt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe som må skrues av før man drar dem ut?

 

Bare braketten som holder alle 5 på plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare braketten som holder alle 5 på plass.

 

Var ingen brakett hos meg, har nå vært ute med alle og skiftet O-ringer. Gikk veldig greit med en liten dekkspake!

MEN bilen ble ikke bedre av dette. Må forske litt mere på luftlekkasjer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.