#1 Skrevet Juni 12, 2005 Helt siden jeg kjøpte Golfen min så har den rykket og nappet populært kalt fusking. Nå har jeg fått feilsøkt og det er pakningen mellom toppen og manifoil innsuget den suger falskluft. Jeg kvier meg litt for å begynne på denne jobben alene da jeg aldri har gjort noe liknende før. Noen her som har peiling på hvilke komplikasjoner som er ”vanlige” å møte på denne type jobb? Bilen er altså en Golf I med 1,5 motor. Eventuelt er det noen som vet hvor lang tid et verksted bruker på denne jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2005 Helt siden jeg kjøpte Golfen min så har den rykket og nappet populært kalt fusking. Nå har jeg fått feilsøkt og det er pakningen mellom toppen og manifoil innsuget den suger falskluft. Jeg kvier meg litt for å begynne på denne jobben alene da jeg aldri har gjort noe liknende før. Noen her som har peiling på hvilke komplikasjoner som er ”vanlige” å møte på denne type jobb? Bilen er altså en Golf I med 1,5 motor. Eventuelt er det noen som vet hvor lang tid et verksted bruker på denne jobben? Tja, en STOR komplikasjon vil være hvis du uheldigvis skulle knekke en av pinneboltene som holder innsuget....det har jeg gjort, og da må den som regel borres ut..og DET er/kan være, vanskelig mens toppen er I bilen.. Ellers kan jeg ikke komme på de store komplikasjoner ved denne jobben.. Tipper et verksted gjør dette på rundt 1 times tid.. Beregn god tid...dynk gjengene med wd-40 el lign og tygg toy.. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...