Bytte av manifoilinnsugspakning Golf I

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg kjøpte Golfen min så har den rykket og nappet populært kalt fusking. Nå har jeg fått feilsøkt og det er pakningen mellom toppen og manifoil innsuget den suger falskluft. Jeg kvier meg litt for å begynne på denne jobben alene da jeg aldri har gjort noe liknende før. Noen her som har peiling på hvilke komplikasjoner som er ”vanlige” å møte på denne type jobb? Bilen er altså en Golf I med 1,5 motor.

 

Eventuelt er det noen som vet hvor lang tid et verksted bruker på denne jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt siden jeg kjøpte Golfen min så har den rykket og nappet populært kalt fusking. Nå har jeg fått feilsøkt og det er pakningen mellom toppen og manifoil innsuget den suger falskluft. Jeg kvier meg litt for å begynne på denne jobben alene da jeg aldri har gjort noe liknende før. Noen her som har peiling på hvilke komplikasjoner som er ”vanlige” å møte på denne type jobb? Bilen er altså en Golf I med 1,5 motor.

 

Eventuelt er det noen som vet hvor lang tid et verksted bruker på denne jobben?

 

Tja, en STOR komplikasjon vil være hvis du uheldigvis skulle knekke en av pinneboltene som holder innsuget....det har jeg gjort, og da må den som regel borres ut..og DET er/kan være, vanskelig mens toppen er I bilen.. : bh :: bh :

 

Ellers kan jeg ikke komme på de store komplikasjoner ved denne jobben..

 

Tipper et verksted gjør dette på rundt 1 times tid..

 

Beregn god tid...dynk gjengene med wd-40 el lign og tygg toy.. :)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.