Audi s4 b5 - Vil ikkje starte

Anbefalte innlegg

Heisann! Har da fått et kjekt elektrisk problem, som kommer og går. Ble først observert dagen eg skulle reise til rudskogen, 7. Juli. Bilen ville ikkje "chinne" når nøkkel ble vridd om. Trodde først det var batteriet som var flatt, men fikk avkrefta det ganske fort, da lys og musikkanlegg lyste opp som bare det. Fikk starta bilen på gir. Og prøvde så og stoppe bilen, for og så starte igjenn umiddelbart. Da funka alt som det skulle. Ble gjort gjentatte forsøk etter dette. Og alt funket fint.

Problemet kom ganske fort tilbake. Og problemet er her enda.

Har sendt bilen på verksted for diagnose-test, og det de fikk frem var; "Addepsjonsgrense Overskredet", noe som mekanikeren sa var omkoding av nøkkelen som skulle til. Noe som høres litt rart ut, m.t.p at bilen faktisk starter av og til.

Nå har eg ikkje jobbet som bilmekaniker, ei har eg særlig peiling på skruing. Men skulle ikkje nøkkelen vært ubrukelig om nøkkelen hadde "mista" koden? Noen som har vært borti dette før?

Har fått pris på omkoding av nøkkel, samt ny reservenøkkel (da eg ikkje hadde reservenøkkel ) som kommer på omtrent 3000,- hos møller

Er kjedeligt å bruke de pengene om det ikkje er der problemet ligger.

-Sven Are Uglehus

Løst; Leverte inn til et annet verksted som fant ut at ledningen til starteren var eiret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.