Anbefalte innlegg

Snublet over denne når jeg søkte etter deler til min X1/9.

http://www.ebay.de/itm/FIAT-X1-9-X19-124-SPIDER-WINDSCREEN-WIPER-DELAY-RELAY-128-131-850-4423970-/300914234344?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item460fe2d3e8

En delay rele. Tro om det er denne som lager intervall på x1/9'n, og om det hadde vært mulig å koble den i visker kretsen på mk1 Golfen !!??

Vet ikke om noen her har vært borti nokka slikt ?? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig triks det der på einser.

Ta viskerrelè fra en toer på høgger'n og vips har man intervall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig triks det der på einser.

Ta viskerrelè fra en toer på høgger'n og vips har man intervall :)

Og tar du relè fra en treer på høggern, så har du justerbar intervall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

John Arne; Er dette p&P ?? Tror at jeg skal ha en slik liggende.

Per; men trenger jeg ikke da visker hendeln også ?? Må jo kunne dette justere på selve hendel !!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke hendel nei.

Er tids styrt rele, bare og sette på intervall, la viskeren gå en gang.

Skru så av viskere igjen også teller du sekunder det skal gå imellom intervaller så setter du på intervall igjen.

F.eks 5 sek, 10 sek osv...

Genialt opplegg, men VW slutta med det for det var mange som misforsto hele greia...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

John Arne; Er dette p&P ?? Tror at jeg skal ha en slik liggende.

Per; men trenger jeg ikke da visker hendeln også ?? Må jo kunne dette justere på selve hendel !!

Joa, hvis du ikke har intervall overhodet så trenger du hendelen og ledningene også, men om du bruker et vanlig eller justerbart relè har ingenting å si.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

også teller du sekunder det skal gå imellom intervaller så setter du på intervall igjen.

F.eks 5 sek, 10 sek osv...

Behøver ikke akkurat telle sekunder heller, for det er trinnløst fra 0,5 til 25 sekunder. Bare å slå på når det er passe vann på ruta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke intervall fra før av jeg :)

Er det Golf mk1 cab hendel jeg trenger ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Behøver ikke akkurat telle sekunder heller, for det er trinnløst fra 0,5 til 25 sekunder. Bare å slå på når det er passe vann på ruta.

Fullstendig klar over det :) 5,10 sek var bare et eksempel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I ett av få matnyttige innlegg jeg har skrevet det siste halvåret forklarte jeg litt om denne tematikken. Bryteren fra eBlöd var definitivt billig, men helt overflødig om man har en Einser fra 8/81 og oppover.

Når det gjelder biler nyere enn 81 så er det lettere å bygge om til intervallvisker og visk-/vaskautomatikk enn å henge opp en Wunderbaum. Man demonterer viskerhendelen og plukker ut sperra som hindrer hendelen i å gå ned i trinnet for intervallvisker. På bildet på linken ser man denne oppe til venstre og den er hvit. Videre bytter man ut viskerreleet med et som er for intervallviskerfunksjon. Alt av nødvendig kabling finnes der fra før av og etter å ha gjort disse to tingene er oppgraderinga ferdig. I dag vil man gjerne bruke viskerrele fra Golf 3, for å få justerbart intervall.

https://www.vwheritage.com/shop/golf-mk1/321953519/wash-wipe-switch-mk1-2-golf-jetta-78-86-no-mfa/?crumbStartPage=2&crumbStartRow=45

Det er bare å plukke ut viskerhendelen og prøve å dra hendelen nedover (i intervalltrinnet), så ser du at det er ei sperre der som det bryter i. Denne er bare å plukke ut med fingrene og hive i en lang bue strake veien i søpla og så monterer du alt tilbake på plass igjen. VW Heritage har orginal spec viskerrele med intervallfunksjon til Einser, om man vil ha det. Om man vil ha justerbart intervall (og det vil man gjerne ha i dag) kjøper man rele fra Golf 3. Begge deler vil føre til visk-/vask-automatikk.

Alt av kabling er gjort fra fabrikk. Det er bare å gjøre disse to, helt enkle tiltakene, som tar mindre enn en halvtime.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.