#1 Skrevet August 15, 2015 Hallo karar! Har hørt mye bra om dette forumet, at folk er svært behjelplige nå har jeg hatt bilen min noen mnd (Audi a4 b8), noe som irriterer meg grenselaust er at nå har jeg programert slik at tåkelysene og led drl lysene lyser når bryteren min står på "0" for da slipper jeg å styre på inni der hver gang jeg starter bilen. Men da til problemet når bryteren står på "0" så dimmer instrumentet når det mørkner ute eller når jeg kjører gjennom tuneller, jeg ar klar over at dette er en sikkerhetsfaktor fra audi som minner deg på å skru på xenon/kjørelys når det mørkner. Er det noen av dere som vet om dette er programerbart slik at instrumentet lyse 100% heletiden når bilen er startet? Ilustrasjons bilde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 15, 2015 Er vel bare å skru opp til max når det er dimmet ned, eller er det ikke knapper til det lenger? (Og hvorfor lar du den ikke stå på 'Auto'? Er det bare for å få på tåkelysene også?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 15, 2015 Er vel bare å skru opp til max når det er dimmet ned, eller er det ikke knapper til det lenger?(Og hvorfor lar du den ikke stå på 'Auto'? Er det bare for å få på tåkelysene også?) Nai dette dimmer seg automatisk når det mørkner ute, grunnen til at jeg ikke kjører på auto er for at då står xenon lyset på, led drl og tåkelysene. Blir ikke rette looken av slikt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 15, 2015 Hvis du har auto-funksjon på brytern antar jeg du har lyssensor også? Isåfall vil jeg tro det kan programmeres slik at led+tåkelys lyser når det er lyst, og at bilen bytter til xenon når det er mørkt og tåkelys slukker. Hvis det er likt her som på nyere VW instrumentpanel, er dimminga i instrumentpanelet en innebygget funksjon i selve instrumentpanelet, som er aktiv så lenge instrumentbelysning i interiøret er avskrudd (som det er når bryter står på '0'). Instrumentpanel har en egen lyssensor inn mot kupèen. Om du skrur lysbryteren på slik at belysning inni bilen kommer på, brukes ikke sensoren innebygget i instrumentpanelet. Håper du skjønte forklaringa [emoji14] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 15, 2015 Fant forresten en YouTube-video av den sensoren: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 15, 2015 Eg er ganske sikker på at du kan kode "auto" funksjonen til å ha drl+tåkelys når de er lyst å bytte over til nærlys når det blir mørkt. Hvordan du jør dette vett eg ikkje da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 15, 2015 Eg er ganske sikker på at du kan kode "auto" funksjonen til å ha drl+tåkelys når de er lyst å bytte over til nærlys når det blir mørkt. Hvordan du jør dette vett eg ikkje da Ja eg får dra fram vagcom'en å trykka litt rundt:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 12, 2015 Ja eg får dra fram vagcom'en å trykka litt rundt:) Kan bekrefte at det er mulig å kode det slik at DRL+tåke lyser ved bryter på auto. Ved mørkets frembrudd bytter den til xenon og dimmet DRL. Lykke til 😀 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...