#1 Skrevet August 17, 2015 (endret) Hei Har en Passat VR6 med AAA motor som har vært på avgassmåling i forbindelse med EU-kontroll. Kan begynne med utskrift av måling. Verksted forsikret meg om at måling var tatt på driftsvarm motor. Bilen får altfor mye bensin i forhold til luftmengde. Kan legge til at under prøvekjøring dagen i forveien merket jeg motoren ikke oppfører seg slik den skal, helt sikkert av samme grunn. For det første virker den enda mer tungstartet enn vanlig. - Må dra på starteren i ca 3-4 sek før den starter. - Motoren/bilen virker tung, leverer ikke "ønsket" effekt. - Overraskende høyt drivstoff-forbruk. - Ettertenning i eksos? Hørte antydninger til smell i eksosanlegget etter pådrag. Dette høres jo tilsynelatende ut som en veldig kurant feil å rette på, men tenkte å høre med klubben i hvilken ende det er hensiktsmessig å starte. Sensorfeil er vel ganske innlysende? Lambda? Temperatur? LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 17, 2015 Begyn med å kjøre diagnose(vag-com) Lambda og bensintryksregulator kan være gode kandidater til feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 18, 2015 Begyn med å kjøre diagnose(vag-com) Lambda og bensintryksregulator kan være gode kandidater til feil. Har forsåvidt mulighet til å kjøre diagnose (sett at den fungerer), men det er blitt endel å siden sist. Hvordan vil VagCom reagerer på en bil som for det meste står uten strøm. Antar alt som heter feilkoder blir slettet når bilen står uten strøm over tid? De kommer kanskje kjapt tilbake etter oppstart? Er litt redd for at knoting med VagCom utløser flere spørsmål enn svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 22, 2015 Da har jeg (tilsynelatende) fått kjørt en diagnose på bilen. Måtte børste støv av en gammel WinXP pc med en eldre versjon av VagCom (anno 2007?), men ser ut til at det fungerte. Det som kanskje var mest overraskende var at jeg kun fikk opp én feilkode på en bil som har vært skrudd sønder og sammen igjen. Det kan kanskje ha sammenheng med at den står for det meste uten spenning og at jeg ikke fikk prøvekjørt den, ei heller kjørt den skikkelig varm før diagnose? Slettet feilkode. Stoppet/startet motoren igjen for å se om den kom tilbake, og det gjorde den. [/url] Sjekket også med feilkoderegister som sier det samme. Feil registrert på dyse nr 1. Det kan jo forsåvidt høres plausibelt ut, da bilen sluker bensin og ikke leverer effekt som ønsket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 3, 2015 Jeg har dyser hvis du trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...