Parklyspære brent fast i reflektor på B7- tips til å få ut, kjent problem?

Anbefalte innlegg

Forbasket irriterende, jeg hadde noen billige xenonmatch kina-pærer farget blå som egentlig traff spot on med lyset tent, problemet begynte når den ene røk (etter to års bruk), så måtte den liksom knekkes ut av hullet og hadde farget det litt brunt rundt reflektoren, jeg tenkte problemet var kina og at fargen gjorde den alt for varm, sokkelen så helt fin ut så jeg byttet den og den på andre siden med Osram cool blue og tenkte at selv om fargen ikke var helt fin så skulle den no holde mye bedre.

Men Osram pæren holdt bare en måned ca så røk den og, her er det mye verre plutselig, pæren er brent helt fast, jeg har ikke prøvd med verktøy enda men frykter at hvis jeg prøver å kakke den løs så detter hele driten inni lykten, noen tips?

Sokkelen er fortsatt fin og ny pære i den ser ut til å virke helt fint, men jeg må jo lure om det kansje er for varmt inni lyktehuset der eller om spenningen er for høy kansje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med en liten skvett lampeolje, så får du den løs...........:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjedde med meg i vinter. Når jeg endelig fikk den løs fulgte festene i reflektoren med.. Kjøpte ny uorginal lykt på bildeler. Ser ikke forskjell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett sånt sett har jeg , supert tips :) skal prøve

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.