ESP lampe lyser etter tannstangbytte,Passat 3bg

Anbefalte innlegg

Har byttet tannstang på et verksted (brukt fra hoggeri).

ESP lampa lyste når vi fikk igjen bilen.

De sa den kansje ville slukke etterhvert,men det har den ikke gjort.

I lav fart og ved rygging bråker det av og til i bremsene,og den bremser på en måte,samtidig som motorkrafta forsvinner.

Hva kan være galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En tanke jeg fikk var om de har klart å tulle til rattvinkelsensoren. Viktig at ikke rattet blir snurret på når tannstang er ute. Rattstammen skal heller ikke "utvides" eller "trykkes" for mye sammen. Siden esp lyser tyder det på at elektronikken "leser" en skrens og abs aktiveres for å rette opp. Da går også motor-kutt på.

Vet du om de sentrerte tannstanga når de monterte? Er egen prosedyre på dette.

Byttet nettopp tannstanga på min Passat, så leste meg litt opp på dette da.

Sjekket at verkstedet har fyllt på rett servo-olje? Veldig viktig at det IKKE er vanlig rød atf olje her. Skal være grønn olje. Jeg valgte å kjøpe original, ca 200,- liter etter vacn rabatten er trukket fra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må kalibrere rattvinkelsensor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om de har sentrert tannstanga ved montering nei,skal prøve på å nullstille sensoren med vag-com i dag.

Servoolja skal jeg også sjekke,takk for tips:-)

Har skjønt at det er viktig at det er grønn olje som skal på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å følge denne prosedyren med vagcom,

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/VW_Passat_(3B)_Brake_Electronics_(Bosch_5.3_ABS/EDS/ASR/ESP)#Basic_Setting

men uten hell.

Det står "not ok" når jeg har gått inn på "group 1".

Har også kjørt "system function test",men denne kommer nå opp som feilkode, enda jeg har fulgt anvisningene som kommer opp under testen,står også "END",så jeg er sikker på at den har gjort seg ferdig.

Hva annet kan jeg prøve?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.