#1 Skrevet Juni 13, 2005 Er det store forskjeller på N75 magnetventilen? Ser nå at den jeg kjøpte i nov.2004 er beregnet på 1.8T. Er det forskjell på type signaler etc. Har ved testing fått pulsering på trykk ved passering 4500 0/min. Synes den varierer så mye ved kjøring. Finnes mange typer har jeg sett. Med nummer C,D og F til slutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2005 Hei, Lurer også på dette, har lest litt rundt på nettet(bla vortex forumet), mange som bytter ventilene, men står lite konkret om hva som blir anbefalt med tanke på chip trimmet og utrimmet. Ser ut som ventil N75 J og N75 ECS sin er noen av de bedre du kan få tak i(hvis ikke disse er de samme?). Hadde vært hyggelig hvis noen kunne gitt en pekepinn på hva som bør brukes, og hva forskjellen er? mvh, Joakim Haukvik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2005 Tatt herfra: 1. N75 F - This is the STOCK 1.8T VW VALVE. Gentle boost curve but can get choppy once you are chipped. 2. N75 H - This is the ECS race valve, they didn't make it they just rip you off by selling it for over $70. Lots of people let overboost with this and go into soft or even hard limp mode. That is VERY bad.... People chipped and with turbobacks seem to have more issues with that happening. 3. N75 C - I don't know much about this one, people tend not to use it though 4. N75 J - This is one that a ton of VW 1.8t people are having lots of luck with. Works well stock mode and unlike the H which has issues once you are all modded out, works very well with chips and turbo back exhaust systems. I only have a chip and this allows me to peak at 20 PSI pretty much every time! VERY SMOOTH BOOST CURVE TOO! I felt like my car was chipped again when I got this part, it is simply amazing how much of a difference it made. C ventilen tror jeg er også er standard på 1.8T på audi (den satt hvert fall på TT225hk APX). Om noen har Akte er det ikke noe problem å finne ut hvilke motrer de går til. Jeg ville tatt alt med en klype salt som jeg leser på diverse forum, i hvert fall sørget for å finne samme informasjon 2-3 ganger før jeg trodde på den. Har sett oversikter over hvilke motorer de forskjellige ventilene hører hjemme. installasjonsguide Delenr er forøvrig 034906283J (der siste bokstav kan byttes ut med H, K m.m.?). Det finnes et delenummer til som jeg ikke har her i farten til F/C originalventilen. Søk og les mer på vortex-forumet, der står det endel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2005 Som nevnt har ECS, http://www.ecstuning.com/stage/n75-info.html , laget en dempet utgave av N75. Dette for å oppnå, høyere ladetrykk i en kortere periode (en form for overboost), og man vil også få en mer dempet ladekurve (dvs en glattere ladekurve). Dette har de muligens oppnåd vha, endret oppsett/elektronikk rundt spolen i N75. Så da er spørsmålet, kan vi modifisere vår N75 til å gjøre dette? Jepp vi kan gjøre dette delvis, på en ekstremt billig måte Ved å begrense luftmengeden fra Turbo til WG gjennom N75. N75 har originalt en strupning av luften fra Turbo, ved å strupe ytterligere oppnår man en mer dempet respons, og glattere ladetrykk kurve (spesielt stigende ladetrykk). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2005 Min har værtfall C og snudd hus ift min tidligere type som passet brakketthullet i lmm slangen,funker men synes den stopper opp av og til. Så da er det vel kanskje ikke noe forskjell ift signaler? Cato: Har du gjort dette med begrensing til wg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2005 Forskjellen på N75 ventilene er i prinsippet; responstid (hvor raskt magnetventilen reagerer) & strupning (begrensning av luft strømmen gjennom N75). ECU/chip styrer N75, forskjellige chip har forskjellig styrings strategi. Endring av WG, enten arealet, luft volumet eller fjærstivheten, vil også påvirke ladetrykk kurven. Ja, jeg har forsøkt å strupe luftstrømmen mellom turbo og N75, dette fungerte fint. For å glatte ut tydelige "spikre" i ladekurven kan man montere en kondensator i parallell med N75, men ikke for stor C. OBS, ikke alle chip har noe særlig å gå på når det gjelder høyrer ladetrykk, så man kan havne i "limp mode", og det er ikke kult. Det beste hadde jo vært å hatt en chip som styrete dette perfekt, men da må den nok være designet for akkurat ditt oppsett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...