#1 Skrevet August 23, 2015 hei! har en audi a6 1,8t som jeg synes det er en liten tikke lyd i. har hørt at en tjukkere olje kan hjelpe på dette, noen som har tips? takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 24, 2015 Hva slags olje kjører du med nå? Jeg skiftet fra Mobil 1 5W-30 til Castrol Magnatec 5W-40 og syns det ble mye bedre etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 24, 2015 Hva slags tikkelyd er det snakk om og hvor kommer den fra? Er en markant tikkelyd fra dysene på disse motorene. Er også litt tikking fra kullventilen som sitter på luftfilteret. Ventiltikking kan ofte minkes/fjernes med tykkere olje, men det betyr større slitasje på motor på vinterstid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 24, 2015 den har blitt kjørt med 5w-30 litt vanskelig og si men hører den fra toppen bak på motor / bakside vil jeg si . fikk tips om 5w50 men høres litt vell tjukk ut mener jeg da.. eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 24, 2015 den har blitt kjørt med 5w-30 litt vanskelig og si men hører den fra toppen bak på motor / bakside vil jeg si . fikk tips om 5w50 men høres litt vell tjukk ut mener jeg da.. eller? Da er det nok kamkjedet du hører. Det sitter rett under opphøyningen helt bakerst på toppdekselet. Ikke uvanlig at strammeren blir slitt slik at kjedet gradvis lager mer lyd. Isåfall vil ikke tykkere olje løse problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...