Elektriske problemer Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått noen problemer med blinklys, samt parklys venstre foran og "kjørelys" venstre bak. Skulle kjøre hjem til Oslo etter ei helg hos foreldrene mine på Nordmøre, og etter en times kjøring lyste plutselig blinklyset i instrumentet i noen sekunder før det forsvant igjen. Prøvde blinklysene mens jeg kjørte umiddelbart etter dette, men da gikk sikringen. Prøvde også nødblinken, men sikringen gikk her også. Prøvde å bytte sikringer på nærmeste bensinstasjon, uten hell. Først når jeg kom frem til Oslo merket jeg at også parklys venstre foran og kjørelys venstre bak ikke fungerte. Brems-/rygge- og tåkelys på venstre side, samt øvrige lys rundt om fungerer som normalt.

Noen med erfaringer/tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen hengerfeste ?

Kan være i kontakten her det kødder, grønt og full av irr lager kortslutninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen hengerfeste ?

Kan være i kontakten her det kødder, grønt og full av irr lager kortslutninger.

Har ikke hengerfeste på denne, men takk for innspill. Jeg får bare ta en runde rundt om og se litt ila helgen.

Mulig det er et relé som kødder? Vurderte tidligere i dag og sende bilen på møller for en sjekk først som sist, men av egen og andres erfaring får man som regel bilen tilbake uten å være noe klokere dessverre, samt ei fin regning:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama sin har nylig hatt vannlekkasje, der lyste også blinklysene i instrumentet samtidig som blinklys utvendig lyste. Der er det comfortmodulen under/ved sjåførsetet som har takket for seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanlig feil på 3b at modulen under / ved førersete er full av vann. får masse morsomme feil da: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og vanlig at det er dreneringen under batteriet som er tett når dette skjer:) Sitter ei sil der originalt, men Møller hadde visstnok aksjon for å fjerne denne i sin tid. Det som skjedde på dama sin, riktignok var sila fjernet, men svigerfar presterte å spyle masse løv i dreneringa ved en motorvask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dama sin har nylig hatt vannlekkasje, der lyste også blinklysene i instrumentet samtidig som samtlige blinklys utvendig lyste samtidig. Der er det comfortmodulen under/ved sjåførsetet som har takket for seg.

I mitt tilfelle lyste kun venstre blinklys i instrumentet i 2-3 sekunder. Sikringen gikk etter at jeg prøvde å blinke. Men det er godt mulig dette har en sammenheng med det du beskriver, så skal få sjekket opp dette. Har dog ikke merket noe vannlekkasje. Takk for innspill:)

Andre tanker jeg har gjort meg er som nevnt relé, samt hendelen til blinklys og kortslutning en aller annen plass. Vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vanlig feil på 3b at modulen under / ved førersete er full av vann. får masse morsomme feil da: rolleyes

Og vanlig at det er dreneringen under batteriet som er tett når dette skjer:) Sitter ei sil der originalt, men Møller hadde visstnok aksjon for å fjerne denne i sin tid. Det som skjedde på dama sin, riktignok var sila fjernet, men svigerfar presterte å spyle masse løv i dreneringa ved en motorvask.

Skal ta en titt på dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løst - Fikk sett litt på bilen nå i kveld og problemet var som Roger over her mistenkte - brudd i kabel til tilhengerkontakten. Selv om jeg ikke har hengerfeste, kom jeg i dag på at jeg har sett den kontakten ligge opp i fangeren bak der(mulig det har vært hengerfeste en gang i tiden?) Tok en kjapp titt rett etter jobb og her kunne jeg finne brudd i den ene kabelen til kontakten. For å gjøre det enkelt da jeg ikke trenger kontakten, klipte jeg kabelen, fant frem varmepistolen og forseglet kabelen med krympestrømpe i begge ender. Satte i nye sikringer og vips - alt fungerer nå som det skal:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ! :) har vært borti slike feil mange ganger forårsaket av hengerfeste kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.