Fusker på tomgang ved kaldstart, A200 20V

Anbefalte innlegg

Hei, bilen min fusker på tomgang, lurer på om det kan vere pluggene som er slitne. Det kommer seg ettervert som motoren blir varm, og pluggene er litt blåe oppetter sida. Hvilke plugger skal jeg bruke på bilen? Er det Bosch F5DPOR som skal brukes? Burde jeg eventuelt bytte fordeler lokk og pluggledninger med det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan måle pluggledninger med et multimeter. Hetta er 5k ohm, pluggen på fordelerlokket er 2k ohm. totalt 7k ohm. Om dette stemmer er det liten vits å bytte ledninger. Fordelerlokk er jo alltids greit å bytte uansett, i alle fall hvis det er slitent på innsida. Bytt rotor med det samme.

Og plugger: Orginalt er det eneste som duger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noen triks for å komme til fordeleren? er jævl* trangt akkurat der.. Jeg bestilte noen platina plugger hos KRB, skulle vel duge greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja de fungerer. Er vel slike som er orginalt så :)

Hehe, komme til ja... Det er et h.vete uten like. Det er egentlig bare tålmod som hjelper. Jeg tok av oljetanken til servoen for å få litt bedre plass. Brukte vel innerspeilet fra frontruta for å se litt bedre oppunder der. Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er heldig således, har forholdsvis slanke hender.. :) Er fordeler lokket dyrt? er vel såpass arbeid at jeg tenker jeg bytter uansett hvis jeg begynner på det..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal se om jeg finner igjen kvitteringa når jeg kommer hjem fra jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.