#1 Skrevet August 26, 2015 : mad :Verksted fikk tak i en brukt tannstang for meg til 2200kr, som hadde gått 170000km. (Har desverre bare fått prisen og tiden pr. Tlf.) Hun i telefonen antydet et tidsforbruk på 4 timer. Nå har jeg fått regning på 9400kr, 5 timer på demontering montering av tannstang 1 time på spissing 3500,- for tannstang!!! Helt utrolig. De har plikt å oppgi pris med mva til meg, i tilegg har frakten blitt lagt til. Så har de glemt å montere plata under motor, denne lå i bagasjerommet, ESP lampa lyser, og verksted Fikk beskjed om å bare komme innom så skulle de se på det, var innom å neida, da måtte jeg bestille time....... Påstår nå at de må ha en hjulstillingskontroll for å nulle den. Så de regnet med 2 timer til der. Har sjekket selv med vagcom, og det står feil på g28sensor (rattvinkelsensoren), og jeg får ikke nullstilt denne med prosedyren fra Rosstech. Får heller ikke fullført ESP function test. Her må vel verksted kunne gi seg litt på pris vel? (Vet i ettertid at jeg burde fått alt skriftlig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 26, 2015 sånn reint tidsmessig så høres det jo riktig ut. er litt jobb å bytte. i slike uvisse saker så lønner det seg å få en fastpris på jobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 26, 2015 syns ikke det var gal pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 26, 2015 Det er mulig,men ift. at jeg ble forespeilet 4 timer for hele jobben, fikk en lavere pris på tannstanga enn det de fakturerte, så synes jeg det er urimelig. Totalt blir det 8 timers jobb med hjulstillingskontroll,altså dobbelt så mange timer. De burde vite bedre enn å slenge ut med et timeantall hvis de ikke er sikkre. Får ta en prat med de i mårra. Neste gang blir det fast pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2015 ja, absolutt helt enig med deg. en annen ting er jo at jobben ikke er ferdig utført mtp grunninstilling av styrevinkelsensor osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2015 De har garantert ødelagt styrevinkel sensoren din, dreid på rattet mens krysset var av...da knerter dem den ved første ratt utslag. Derfor feil på ESP. Og ja enig at dem skal oppgi kundepris med moms, normal praksis det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 26, 2015 (endret) Huffda,hørtes ikke bra ut. Sitter denne sensoren bak airbagen,eller lengre ned på rattstammen? Når rattet er rett står vinkelen på 360grader i vagcom,skulle denne vært på 0 grader? I og med at vinkelen vises,så er kansje ikke sensoren defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 26, 2015 Er du/dem heldige har de ikke dratt den for langt.. Da er det evt bare å løsne rattakselen igjen og vri 360 grader riktig vei slik at måleverdien viser 0 grader.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 26, 2015 Da får jeg inderlig håpe det,så får de ta den regninga sjøl. Ettersom jeg skjønner så skal vinkelen vises som 0 grader ved hjulstilling rett frem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 28, 2015 Snurrer du rattet uten tannstanga tilkoblet kan du like så godt fucke opp airbag spolen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...