SOLGT. Overhalt 2.0 bunndel til eldre VAG selges (motorkode 3A)

Anbefalte innlegg

SOLGT

2.0 liter bundel til VW/Audi selges høystbydende. Er en 3A-motor fra en Audi 80 med nye stempelringer, nye rådelagre, nye rådebolter og nye tetninger på veiv. Var tiltenkt et motorprosjekt som aldri ble realisert. Motor er gått rett under 160k km og har ingen sylinderslitasje (5/100 mm). Det er underspyling av stempler på denne motoren.

Motor har ikke vært i bruk etter overhaling, alle nye deler er altså ubrukte.

motor 1.jpg

motor 2.jpg

motor 3.jpg

motor 4.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker det med 1.8e 112hk toppen med ke jet på denne? 80 quattro min har fått 354.000km ... hadde gjort seg med ei ny blokk snart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javisst, alle 1.8/1.9/2.0 8v-topper går rett på. Motoren var originalt levert med KE-Jet og 115 hk, altså "nøkkelhull-topp" som du har på din. Er vel DZ-motor i din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor bor du da

1.9e sd 113hk er det i min

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bor i Kopervik like sør for Haugesund. Er et stykke til Elverum da, men kan være noen i VACN-ekspressen kjører mellom begge trakter ;) Kan også feste motor på en liten spesialtilpasset palle slik at den er lett å håndtere, lett å frakte og står stabilt under transporten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var et stykke det ja. Da får vi se. Haster ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, motoren står nå her inntil noen kommer med et akseptabelt bud. Skal jeg østover så kan jeg jo gi et pip, var nesten til Oslo sist uke...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle bud over 2000 vurderes. Betalte 3000 for motoren og bare stempelringene (originale) kostet nær 2000,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.