#1 Skrevet August 28, 2015 Hei EDIT:mener camber i headingen... Har nettopp hatt bilen til hjulstillingskontroll, og det ble problem med å justere camber fremme. På allroaden blir denne justert ved å flytte på traversen fremme, men dem klarte ikke å komme innenfor. Jeg opplever også at bilen nå drar mot høyre og at jeg må holde rattet mot skrått venstre for å få dem til å gå rett frem. Noen som har ideer på hva som kan være galt? Burde dem uansett ikke å justert camber slik at det er likt på begge sider? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2015 Den var jo bedre før enn etter egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2015 Ser ut som de kan ha flyttet den feil vei? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2015 Jo, det virker som dere sier at det var bedre før. Men blir traversen bare forskjøvet sideveis? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2015 Da har møller dobbelsjekket, men dem klarer ikke å få Caster sentrert. Bilen har aldri vært i kollisjon, og det har bare blitt byttet høyre fremre nedre bærearm kjøpt på møller. Jeg har i ettertid byttet alle foringene fremme, men alle disse er sentrert. Montering er også gjort i henhold til beskrivelse. Hva kan ellers skape denne situasjonen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 26, 2015 Har forsøkt å regne meg frem til hva 1 gr betyr i praksis. 17 tommers felg pluss gummi gir omtrent en diameter på 70 cm på hjulet. Deles dette på 360 grader, så gir det ca 1,7 mm pr grad. Mao så står hjulet med en halling innover som er 2 mm for mye. Når rammen står rett overfor felgkant, så må rammen justeres enda mindre, kanskje ned mot 1 mm. Dette er jo ikke så mye, men da har jeg vanskelig for å tro at dette skal være så håpløst å justere inn. For meg kan det virke som at camber er endret grunnet endret spissing, og at rammen kanskje ikke er flyttet i det hele tatt. Er det noen her på forumet som har gjort dette og kan fortelle meg om at rammen er enkel å flytte eller at den kan sitte fast? Foringshylse full av dritt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2016 En liten oppdatering på denne. Møller påstod at rammen stod helt fast og at dem ikke fikk rikket denne i det hele tatt. Gikk lei hele problemstillingen, men siden jeg fikk trappeslittasje på dekkene så dukket jeg ned i saken igjen. Et alternativ er jo å bytte ut de øvre bærearmene, men dette er en relativt kostbar og omfattende jobb. Jeg ville derfor forsikre meg om at det ikke hadde blitt oversett noe under justeringen. Jeg skrudde først ut noen av skruene og så at rammen ikke lå mot ene siden. Deretter markerte jeg boltposisjoner med tusj, hevet bilen og løsnet boltene. Sparket inn i dekke på ene siden, og deretter den andre. Observerte dermed følgende: Her fikk jeg flyttet rammen begge veier på egen hånd uten større problemer! Her er det vel bare å komme seg tilbake og forlange at dem forsøker på nytt? Ikke noe her som dem skulle klare å unnskylde seg med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...