#1 Skrevet August 31, 2015 Holder på med en05 Touran 2.0tdi som er blitt vanskelig å få i gir. Det virker som et hydraulisk problem, at clutchen ikke blir fridd ut skikkelig. Pedalen virker normal og det er ingen vibrasjoner i motoren. Noen mener at det er svinghjulet som er problemet uansett. Noen som har vært borti lignende problem. Jeg kjenner selvfølgelig til at Touran er godt kjent for clutch/svinghjul problem [emoji6] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 31, 2015 Da jeg byttet clutch på min Sharan "glemte" jeg å ha litt grease på splinen til lamellen. da oppførte min seg likens som du beskriver. Lamellen klarte ikke å befri seg fra svinghjulet. Så jeg måtte ut med kassa igjen, litt grease på akselen og så ble alt perfekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 31, 2015 Hvis du stopper motoren, setter den i gir og starter igjen; Tar clutchen unormalt tidlig igjen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 31, 2015 Nei, da tar pedalen helt normalt egentlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...