#1 Skrevet August 31, 2015 (endret) Hei, håper noen har et godt svar til meg Hørtes ut som jeg vrir på en pepperkvern når jeg snur rattet begge retninger. Servo oljen er blitt helt lysebrun (flushet alt sammen for 4000km siden). Kun brukt korrekt grønn mineralolje... Det lekker også litt fra tannstaget. Er det tannstaget som er røket? Eller servopumpen? Eller begge? Hvis jeg fortsetter å kjøre slik litt til, rissikerer jeg at servoen kutter, eller at styringen låser seg helt? Gikk nesten 0.5 liter servo olje på ca. 60km kjøretur i går. Den gikk tom også så har nok sugd en del luft.. Takker for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 1, 2015 Tipper det er rust fra tannstanga. Lekasjen på tannstanga taler for dette og, de kommer vann inn i belgene, så ruster stanga, blir grov, og river pakningene. Ta av belgene så ser du for sikkerhets skyld, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 1, 2015 Tipper det er rust fra tannstanga. Lekasjen på tannstanga taler for dette og, de kommer vann inn i belgene, så ruster stanga, blir grov, og river pakningene. Ta av belgene så ser du for sikkerhets skyld, Takk for svar! Så på det i dag og lekker ved begge styrestagene og en plass midt under tannstangen. Bestilte overhalt tannstang og servopumpe i dag. Noe spesielt jeg burde tenke på ved skifte? Utenom å rense slanger osv da selvfølgelig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 1, 2015 Gjelder muligens for din bil som på min bil. Ikke roter på rattet etter det er koblet fra. Kan kødde til elektronikken. På min Passat måtte jeg sentrere tannstanga når denne skulle monteres. Enkel jobb. Trenger kun en passe lang m8 bolt som er spiss. Er en umbrako-bolt som skal ut og spiss m8 inn. Finner info om dette ved å google. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...