Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har vært borti kjølevann lekkasje på en Audi A4 2004 mod, 1,6 ALZ motor?

symptomer, kommer kjølevæske ned i delingen mellom girkasse og motor, ser også ut som at det er kjølevæske på venstre side av motor, rett under EGR ventilen (passasjer side).

Noen som har noen gode forslag til hvor det lekker, da det var godt trangt akkurat her..... :)

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg ikke husker helt feil ,så har du en kjøleveske stuss i bakkant av toppen på motoren din mot torpedoveggen.I den stussen står det en kjøleveske tempføler også.Det er ikke uvanlig at den plast stussen sprekker,eller at o-ringen revner og du får lekkasje der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

takker for kjapp respons :)

var her eg og tenkte, er ikke mye som lekker, men og annen dråpe.

se vedlagt bilde hvor pilen peker, er her i delingen eg tenker, ser det er noe hvitt her og mulig litt fuktig om en legger godviljen til.

enkleste er vel å skifte denne :)

Takker for hjelpen :)

Mvh

Lars Ivar

Audi A4 ALZ.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig å hjelpe til :) Likså greit å bytte den først som sist i tilfelle den sprekker mer.Har byttet noen av de før,er noe trangt bak der.Et lite tips la bilen stå over natta før bytter,så slipper du varm eksos og kjøleveske.Sørg for at du får med o-ring til g62 tempføler,og en slik tang er kjekk å bruke på klemmene for kjøleveskeslangene http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Ovrig/Slangeklemmetang-med-vaier-2000018955/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurder å bytt temp sensor med det samme..min røk noe etter bytte av o-ring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.