#1 Skrevet September 1, 2015 Har etter en god del feiling og prøving da man fikk lappen og bil (for himla mange år siden) "sverga" på å kun bruke vann og klut for å vaske vinduene på innsiden i bilen. Fikk ny frontrute på bilen i mars og etter det går jeg vaska ruta 3 ganger. En gang med bare vann. Så tok jeg samiakk for å fjerne merker etter sugekopper mm. Ny runde med vann for å fjerne såpe mm. Noen gode tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2015 Jeg bruker ihvertfall denne: Sprayer på, vasker med tørr klut/lofritt papir og tørker av med en annen tørr klut/lofritt papir. Må gnukke litt på den siste runden for å fjerne alle restene av sprayen, men vinduene blir ihvertfall helt reine uten striper og merker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 2, 2015 Jif og mikrofiber fungerer også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 2, 2015 Vanligvis vann med litt salmiakk, gjerne med mikrofiberklut. 'Vårrengjøringen' (skjer nok flere ganger i året..) utføres med AutoGlym Fast Glass Polish, synes den tar det meste, også striper av trafikkfilm på utsiden. Er nok salmiakkbasert den også, men danner film som poleres vekk i stedet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 2, 2015 Jeg bruker ihvertfall denne:https://bilpleiekongen.no/wp-content/uploads/2014/02/Perfect-Clarity-Glass-Cleaner222.jpg Sprayer på, vasker med tørr klut/lofritt papir og tørker av med en annen tørr klut/lofritt papir. Må gnukke litt på den siste runden for å fjerne alle restene av sprayen, men vinduene blir ihvertfall helt reine uten striper og merker:) Bruker den der selv og er storfornøyd. Enkel å jobbe med og avgir en god lukt i motsetning til andre produkter jeg har brukt opp igjennom årene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 2, 2015 Clay bar er også ett alternativ sies det. http://www.meguiarsonline.com/forums/showthread.php?22719-Can-you-clay-bar-windshields 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...