#1 Skrevet September 2, 2015 Hei! mulig dette temaet er tatt opp uendlige ganger tidligere, men fant ikkje spesifikt samme problem når eg søkte. Har byttet begge bremsecalipper bak på min 2002 A6, og no er det noe merkelig ein plass. Luftet den på heilt vanlig måte som eg har gjort tusen ganger før, og alt fungerer normalt heilt til eg starter opp bilen. Då går pedalen nesten i gulvet. Samme skjer når eg prøvekjører. Trykker eg hardt på pedalen så bremser bilen kraftig, men så siger den sakte innover etterpå. Trodde først det var lekkasje en plass, men finner ingenting. Er det en egen framgangsmåte for å lufte disse bilene her? Har aldri opplevd lignednde på bilbremser før. Kan det rett og slett bare være luft i systemet ein plass som lurer meg? Kan jo prøve på å få byttet all bremsevæska kanskje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 2, 2015 Det høres nok dessverre ut som o-ringene i hovedbremsesylinderen som har takket for seg. Jeg opplevde det samme på min 91 100. Det kan være fordi pedalen er blitt trykket for langt inn så o-ringene kommer inn i et annet leie i hovedsylinderen der de ikke har vært før og mye sannsynlig blir det dannet er belegg som da river o-ringene, så jeg har lært at det er lurt med en trekubbe/kloss under pedalen på eldre biler når de skal luftes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...