Anbefalte innlegg

Er det noen teori på hvilke av de 5 coilene som fusker?

Har på nytt fått fusk ved fullt pådrag.

Tidligere byttet jeg til en annen coilrekke da jeg mistenkte dette og har nå funket i noen år.

Har skjønt det er et temperaturproblem med orginal coiler.

Men om det er problem med en spesifik coil så bytter jeg denne ene.

Mvh

Hans Olav

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme trøbbel på en båt, der jeg laget alle "tennpluggene" av spiker gjennom en planke. En jording i midten som var koblet til motorblokka, og like mange spikre i en sirkel rundt som antall sylindre, med kabel til hver sin pluggledning. hver pluss-spiker sto på skrått så det var 4-5 cm mellom spikerhodene på den ene siden av planken mens avstanden var en cm på den andre siden av planken. Dermed kom gnisten der det var kortest avstand.

Når coilene er friske skal de lett klare 1 cm gnist.

Kjør motoren glovarm. Av med coilrekka og koble den til apparatet ditt og og dra på starter og se om en av dem ikke orker å gi en cm gnist. Hvis alle ser fine ut, trekk spiker litt ut så avstanden øker.

Ikke sikkert du finner feilen men som regel er en dårlig coil så mye dårligere at den lager mye kortere gnist.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.