Anbefalte innlegg

Sjekk av lys før EU kontroll og finner at tåkebaklyset ikke virker.

Sikring er ok, Pære OK, tåkelys forran OK, bryter tilsynelatende OK (lys i bryter tenner hvertfall når bryter trekkes helt ut)

Måler ingen strøm bak til pæren. Sjekket tilhengerkontakt og tatt ut adapter men fortsatt ikke lys.

noen som har en ide om hva som kan være feil? kan det være selve bryteren? hvordan tar man ut bryteren for å eventuelt sjekke den?

alle forslag mottas med takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fort være fuktig inne i dette bakdekselet og kontaktene irrer. Sjekk om det er strøm inne i kabelen bake. Stikk en nål eller lignende gjennom

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brudd i kabel mellom tak og bakluke. En gjenganger på de fleste biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket kabler mellom tak og luke, ingen brudd. sjekket om det kommer strømm til kontakt. det kommer INGEN strøm. mistenker derfor bryteren men..... hvordan får man den ut av dashbordet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bryteren står i 0 (null) så trykker du den inn og vrir mot høyre (eller var det venstre) så frigjør du mothakene og kan trekke bryteren ut av dashbordet. Tåkebaklyset er på kabel/pol merket NSL (Nebelschlusslicht)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bryter OK, måler strøm ut OK når bryter slås på men ingen strøm bak til lyset. måler da på kontakt bak venster baklykt der kabelstokk til bakluken er koplet sammen.derav garantert at det ikke er brudd i overgang tak/bakluke. Spørsmålet da er om det er et eget relê for tåkebaklyset? og hver er eventuelt dette? eller er det en direkte kabel fra bryter og bak til lyset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typisk så er det ikke et rele til tåkebaklyset, kun sikring. Det er kun rele til tåkelys foran. Jeg antar at det er likt på C5 som de fleste andre VAG. Det er ikke noen intelligent styring (canbus) av lys på C5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt mer feilsøk så kommer eg til at det er brudd mellom bryter og kopling bak. endte med å trekke en ny kabel og vips så funker lyset som det skal. takker for alle innspill

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne litt jeg, på min Allroad 2005 mod så har alt tåkelys sluttet å virke! Hvor ligger dette reelt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du tegning:

wiring2.pdf

rele.png

Under dashbordet venstre side.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket litt på dette i dag, men bilde må være for modelen nyere, jeg har 00-05 Allroad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Tegning er for C5, dvs 2000-2005 omtrentlig. Står også at de er til 2003 på den første siden. Kan selvsagt være noe forskjell.

Har brukt disse tegningene på min egen allroad 2003. Ennå ikke funnet noe forskjell, selv om disse tegningene egentlig er laget for US-biler.

Sjekk sikring 36 på venstre side. Denne gir strøm til alt av tåkelys ser det ut for

Du ser det er et relè (J5) på side 1/12. Styrer tåkelyset foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.