Golf 1.6tdi 2010 stopper inn mot kryss

Anbefalte innlegg

En bekjent har problemer med sin 2010 Golf 1,6tdi, som gjør at den fusker litt og stopper ganske ofte inn mot kryss i perioder, gjerne når det er vått/kaldere.

 

Den bruker også litt mer drivstoff enn før problemene oppstod.

 

Det er ingen feilkoder.

 

Jeg går ut fra at det er noe med EGR eller deromkring, men er ikke kjent med oljebrennere.. Verkstedet vil sikkert bare begynne å bytte dyr elektronikk først, men er det noe annet som gir sånne feil vanligvis?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fort være tett DPF, Passaten min begynte også å fjuske og bruke mer diesel : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fort være tett DPF, Passaten min begynte også å fjuske og bruke mer diesel : eek :

 

Tett DPF sier den vel fra om?

Gjør i alle fall det på min fars Golf 6 2.0TDI.

 

Til trådstarter:

Har du noen særlig interesse av å hjelpe dem? (Det var vel ikke din bil?) I såfall kan du jo skru opp EGRen og titte - Den er nok ganske igjen-kokset..

Det er jo tross alt i slike situasjoner (Stoppe ved kryss, tomgangskjøring) at EGRen skal jobbe.

 

Og for å dra det vanligste kortet i bunken, er det blitt tatt diagnose? :) Enten Ross-Tech eller på verksted?

 

Nå er det jo heldigvis at disse nyere bilene sier ifra om ALT... :) Det at motoren stopper i tide og utide er garantert plukket opp av diagnosesystemet :)

 

EDIT; Ser jeg var for rask, og leste egentlig ingenting om diagnosen..! Beklager :P (Skulle vel leke smart :) )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. Ja, det er det som er litt av problemet, det er tilsynelatende ingen feil i følge både merkeverksted og frittstående. (kun diagnose/rask titt, ikke verkstedstime.)

Jeg får vel si at de bare tar den på verksted, det er nok sannsynligvis a) noe som er tett, eller b) noe som lekker. Min S4 stopper inn mot kryss med dårlig resirk eller liten lekkasje, så jeg mistenkte vel det først. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.6TDI har både høytrykks EGR og lavtrykks EGR systemer...

 

Blir bilen kun brukt til småkjøring? Hvis det, så hadde den nok hatt godt av å blåse seg skikkelig rein, langtur, helst med tung tilhenger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.6TDI har både høytrykks EGR og lavtrykks EGR systemer...

 

Blir bilen kun brukt til småkjøring? Hvis det, så hadde den nok hatt godt av å blåse seg skikkelig rein, langtur, helst med tung tilhenger ;)

 

Sant - Folk tror dette er myteomspunnet vås, men jeg fylte VPower Diesel på Golfen til Far, og kjørte den som om jeg hadde stjålet den. Løste alle problemene en god stund! :) I etterkant har den kjørt lange turer Norge og Sverige på langs, og ikke vært plaget siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun er nok ikke av den tregeste typen, men det er nok ikke så mye grisekjøring eller motorvei, nei.. Mest 50-60-70-soner med litt bykjøring midt på. Bilen blir i hvertfall varm tur/retur jobb, men skal tipse om litt freskere kjøring! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.