Hvordan åpne panser på en Passat 32(33) B1 1977 med røket panservaier?

Anbefalte innlegg

Panserwire på min Passat 1977 har røket!

Den røk et sted i motorrommet og fulgte ut med hendelen når denne ble løsnet inne i bilen.

Den er todelt under panseret (?) og kun den venstre låsen (sett forfra) er ulåst pr. nå.

I midten er en standard sikkerhets utløser-hendel (lås) som manuelt må løses ut etter wire er benyttet på de to andre.

Denne får man ikke opp eller tak i før de på hver side er løsnet opp. Høyre er helt låst.

Muligens noe klønete forklart, men er det noen som kjenner type lås, wire og løsning på dette?

Panseret må opp for å bytte wire og batteri på bilen.

På forhånd takk for svar!

Tommy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du bilen opp på løftebukk?

Jeg mener du skal klare å komme til derfra, om du for eksempel strekker armene opp der med ei tynn tang eller tilsvarende..

"For å få byttet wire, må du selv bli wiren" :)

De var i alle fall mulig på MK3-Golfen min.. Om du er kjent under panseret, klarer du som sagt å strekke deg opp, for å "dra" ut låsen, akkurat som wiren ville gjort.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er tom for strøm så flytting er uaktuelt pr dags dato dessverre. Men jeg har garasje-jekk og bukker, så får forsøke det slik ;)

Takk for tips, får se hva jeg finner under der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.