#1 Skrevet September 9, 2015 Hei ! Ønsker litt mere futt i Jettan etter hvert, og har lyst å ha dette godkjent i vognkort. Har fått tak i en 1.6 motor fra golf cab med 110hk ( EG ) Har sendt forespørsel til Møller ang dokumentasjon på dette, men får dette til svar : "Fabrikken gir dessverre bare ut dokumentasjon som beskriver ombygning fra 1,6 motor til GLI 110 HK " Samme bil har jo vært levert med GLI 110hk i samme karosseri, hvorfor kan jeg da ikke oppgradere fra 1,5litern ? Kan det være karosseriforskjell ? Har et skriv som beskriver forskjellene mellom de enkelte Jetta, og GLI hadde annen aksellast enn 1,5. Er jeg fucked med tenke på godkjenning, eller er det bare Møller som er teite ? BT må vel ha dokumentasjon på at endringene er i samsvar med "...." papir fra Møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 9, 2015 Du kan ta dette utenom møller. Så lenge bilen ble typegodkjent med dette i Norge, kan du sende søknad rett til BT. Da vil dem forklare hva dem krever før og etter ombygging 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 9, 2015 Kan jo sende en SFOOR-søknad til Biltilsynet å forklare detaljert hva du har tenkt å gjøre med info om hva du skal bruke hvor så får du alltids svar på om det kan la seg gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 9, 2015 Kan jo sende en SFOOR-søknad til Biltilsynet å forklare detaljert hva du har tenkt å gjøre med info om hva du skal bruke hvor så får du alltids svar på om det kan la seg gjøre. Stemmer. Og så lenge samme chassis kom med 1,6 litern i Norge, vil dem godkjenne det - Husk bare å skrive en saftig og fin søknad! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 9, 2015 Jetta kom vel bare i Norge som 1,5 bensin og 1,5 diesel kan vertfall ikke huske å ha sett noe annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 9, 2015 (endret) Tekniske hidden Jetta, på norsk, men vet ikke om det faktisk ble levert av den grunn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 9, 2015 En kompis av meg har Jetta 1,3 60 hk (import)men trodde ikke den ble levert med det i norge. Men eg tar sikkert feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 13, 2015 Får snekre sammen en søknad til BT tror jeg, så får jeg ta det derifra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 13, 2015 Sjekk dele-lister og sammenlign dimensjoner/delenummer på bremser. Siden begge motorer veier like mye bør det være irrelevant å dokumentere fjærer/dempere. Med så lave effekter og så liten effektforskjell er det ikke sikkert du trenger å sjekke om karosseriet er likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 25, 2015 Hvor er det best å sjekke dimensjoner/delenummer ? Tips ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 6, 2017 Hei, Ser dette er en gammel post, men fortsatt like aktuell. Hva ble det til? regner med du hadde kontakt med BT i Ålesund hvem hadde du med å gjør der? Jeg har riktignok ikke "EG" motoren, men DX. Har også en KR motoren jeg helst skulle fått godkjent, men det blir vel vanskelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 7, 2017 Hei og takk for sist (Jeg som var interessert i G60 hjula ) har snakket løslig med BT om dette på telefon, har ikke kommet så langt at det har blitt sendt noen søknad ennå. Eneste gode svaret jeg fikk der var at jeg måtte henvende meg til Møller for dokumentasjon. Fikk da svaret som står i første post... Kan ikkje skjønne annet enn at det skal kunne godkjennes, men det kan hende jeg skifter motor uten å godkjenne... Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 7, 2017 Hei og takk for sist ja. Felgene gikk desverre til Oslo. Blir BBS RM 012 til sommeren. Glemte å si at jeg ikke hadde delene du trengte. Jeg tenkte å gjør et forsøk på å godkjenne i løpet av året. Bilen har jo vært levert med dette som GLI utgave, så det "må" jo gå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 7, 2017 Vet ikke om den har det her i landet ? Skulle kanskje forhørt seg med svv om det er råd å finne norsk bil med regnr/chassinr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 8, 2017 Hvis du fortsatt trenger hjelp til dette, så kan jeg sjekke om rammevanger og torpedovegg er lik på Jetta og Golf. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 8, 2017 Rammevanger og Torpedo er likt eg klarer ikke finne noe forskjeld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 8, 2017 Rammevanger og Torpedo er likt eg klarer ikke finne noe forskjeld. Jeg sjekka nå. De har like delenummer også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 8, 2017 Om jeg har skjønt saken riktig ville jeg sendt inn søknad til BT, der du bruker dokumentasjon fra møller om ombygging til GLI 110HK. Men at du ønsker og bruke 110 HK EG motor. Sålenge KW og NM ikke overstiger det som er tillatt i dette karosseriet, å motor er nyere enn bilen burde det ikke by på problemer. Er jo slik man godkjenner S50b32 og S54B32 i en gammel BMW E30, her bruker man dokumentasjon fra hartge siden den er godkjent med like mye NM og KW. Bare og send inn søknad, værste du får er et nei. Mye bedre enn å farte rundt i en bil uten godkjent motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 10, 2017 Har prøvd å få en jetta e har som har en 1,5 motor til gli i vinter hos biltilsynet i Trondheim uten hell.Gikk ikke å bruke ombyggings pappira ifra golf til gti i alle fall da jetta er type 16 og golf type 17.Ifra møller er det ikke noe hjelp å få.Selv om jettan er er 90 % golf,så hjelpte det ikke noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 10, 2017 (endret) Har prøvd å få en jetta e har som har en 1,5 motor til gli i vinter hos biltilsynet i Trondheim uten hell.Gikk ikke å bruke ombyggings pappira ifra golf til gti i alle fall da jetta er type 16 og golf type 17.Ifra møller er det ikke noe hjelp å få.Selv om jettan er er 90 % golf,så hjelpte det ikke noe. Sånn som dette irriterer meg. folk bygger jo om uansett hvorfor ikke være litt rundere i kantene, å godkjenne det.?hadde vært bedre for alle parter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 10, 2017 Enig,og når man veit att man har fått godkjent golf ombyggd til gti,gti med turbosett,16V,18vt og med vr6 motorer er det ekstra irriterende bare for att den har ca 300 liter større bagasjerom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...